Al die tijd kreeg de Urus te horen dat hij eigenlijk maar een Audi is met een andere koets. En wat een schande was het, een SUV van een merk als Lamborghini. Alle sceptici mogen nu wel inpakken, want de Urus blijkt een échte Lamborghini. Want net als zijn V10- en V12-merkgenoten is de Urus vatbaar voor brand. We weten zeker dat de Aventador en de Huracán maar wat trots zijn op hun jongere broertje.
De importeur in Leusden meldde het euvel aan de RDW, die een terugroepactie in het register zette. De omschrijving is officieel: ‘De aansluiting van de brandstofleidingen in het motorcompartiment kan mogelijk gaan lekken, dit kan in eerste instantie worden waargenomen door een brandstofgeur. Brandstoflekkage in de aanwezigheid van een ontstekingsbron kan een mogelijk risico vormen.’
Mocht je dus brandstof ruiken in je Lamborghini Urus, zet de auto dan vooral even stil. Dat geldt trouwens voor elke auto. Behalve een elektrische auto – of misschien dan wel juist. Hoeveel auto’s er vanwege de terugroepactie van de Lamborghini Urus naar de garage moeten, is niet helemaal bekend. Via de officiële kanalen werden er in totaal 67 Urussen verkocht in Nederland. De eigenaren ontvangen bericht over de terugroepactie.
TG heeft op 9 december 2020 geschreven:
Bezuinigen is top prioriteit in de autobranche behalve op op de prijs natuurlijk!
Zo goedkoop als mogelijk iets op de markt brengen voor het hoogst haalbare bedrag verkopen met dit soort zaken als eindresultaat?