Net voor de jaarwisseling rolde Tesla een update uit. Naast een hoop cruciale zaken zoals TikTok en Sonic the Hedgehog, zorgde de update ook voor iets dat Tesla de Boombox Megaphone noemt. Deze feature vangt het geluid van de microfoon binnen op en speelt het af buiten de auto op iets lagere toonhoogte. Net als een megafoon dus. Op zich praktisch als je buiten op iemand staat te wachten. Ook in Nederland hebben Tesla’s nu een megafoon. Je Tesla moet hiervoor wel uitgerust zijn met een externe speaker. Overigens zaten er ook dingen in de update die wel echt handig zijn, zoals een automatisch geactiveerde dodehoekcamera bij het aanzetten van de richtingaanwijzer.
Tesla’s hebben nu een megafoon
Reacties
Curacars heeft op 8 januari 2022 geschreven:
Als een stijging van 87% hetzelfde is als hard achteruit gaan, dan ben ik benieuwd wat jij zie als een snel groeien?
De feiten heeft op 8 januari 2022 geschreven:
-54% in Nederland. Zelfde trend van wegvallend marktaandeel in de andere markten waar ze het eerst groot geworden zijn. Conclusie van alle trendwatchers: als de fanboys voorzien zijn, is er geen markt meer.
V.Tee heeft op 8 januari 2022 geschreven:
Vorig jaar (2021) was de Model 3 de op 1 na best verkochte mod auto in de UK, toch iets van 35.000 stuks, na de Vauxhall Corsa. Zal idd in 2022 wel minder zijn vanwege gewijzigde incentives, maar Tesla heeft wereldwijd bijna 1.000.000 auto’s verkocht. Dat mag volgens sommigen weinig zijn, maar is 2x zoveel als het jaar ervoor. In 1999 verkocht BMW in totaal nog maar 1.000.000 voertuigen, dus om nou te zeggen dat alleen fanboys een Tesla kopen, dat mag, maar is verder nogal irrelevant.
Michael heeft op 9 januari 2022 geschreven:
Wat ‘de feiten’ zegt klopt wel. In alle markten waar ze als eerste “groot” geworden zijn, zoals Nederland en Noorwegen, zie je het marktaandeel hard terug lopen. De fanboy theorie wordt door veel auto markt analytici gedeeld. Dat verklaart waarom ze in “nieuwe” markten nog wel redelijk verkopen. Ik verbaas me er altijd over dat de Tesla liefhebbers in de verdediging schieten als ze met dit soort feiten geconfronteerd worden.
Curacars heeft op 8 januari 2022 geschreven:
Als een stijging van 87% hetzelfde is als hard achteruit gaan, dan ben ik benieuwd wat jij zie als een snel groeien?
De feiten heeft op 8 januari 2022 geschreven:
-54% in Nederland. Zelfde trend van wegvallend marktaandeel in de andere markten waar ze het eerst groot geworden zijn. Conclusie van alle trendwatchers: als de fanboys voorzien zijn, is er geen markt meer.
V.Tee heeft op 8 januari 2022 geschreven:
Vorig jaar (2021) was de Model 3 de op 1 na best verkochte mod auto in de UK, toch iets van 35.000 stuks, na de Vauxhall Corsa. Zal idd in 2022 wel minder zijn vanwege gewijzigde incentives, maar Tesla heeft wereldwijd bijna 1.000.000 auto’s verkocht. Dat mag volgens sommigen weinig zijn, maar is 2x zoveel als het jaar ervoor. In 1999 verkocht BMW in totaal nog maar 1.000.000 voertuigen, dus om nou te zeggen dat alleen fanboys een Tesla kopen, dat mag, maar is verder nogal irrelevant.
Michael heeft op 9 januari 2022 geschreven:
Wat ‘de feiten’ zegt klopt wel. In alle markten waar ze als eerste “groot” geworden zijn, zoals Nederland en Noorwegen, zie je het marktaandeel hard terug lopen. De fanboy theorie wordt door veel auto markt analytici gedeeld. Dat verklaart waarom ze in “nieuwe” markten nog wel redelijk verkopen. Ik verbaas me er altijd over dat de Tesla liefhebbers in de verdediging schieten als ze met dit soort feiten geconfronteerd worden.
Freek heeft op 7 januari 2022 geschreven:
Als je verkoopcijfers hard achteruit gaan moet je toch iets om nog wat aandacht te krijgen!
Rob heeft op 9 januari 2022 geschreven:
Je praat onzin. Verkoop van Tesla verdubbeld elk jaar.
@Rob heeft op 10 januari 2022 geschreven:
De cijfers in Nederland halveren zo ongeveer elk jaar nu de hype voorbij is en het belastingvoordeel verdwijnt.