De tweelingbroers Tim en Tom Coronel nemen afscheid van hun schnabbel bij verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur). De coureurs grijpen de naamwisseling aan als kans voor een carrièreswitch. Ze wisselen (tijdelijk) hun startnummer in voor een muzieknummer. Hun ode aan de zevenjarige reclamecampagne voor de autoverzekeraar heeft de gepaste titel Doei-Doei. Ze maken het nummer met Expeditie Robinson-maatje Thomas Berge.
‘We hebben zo ongeveer alles bereikt binnen het reclamevak. Van Loden Leeuw- tot Effie-winnaar. Op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat zoiets eigenlijk niet te overtreffen is. Een mooi moment dus om een nieuw avontuur aan te gaan,’ zegt Tom Coronel. Tim, Tom en Thomas vormen ‘de 3T’s’.
Tim en Thomas leerden elkaar kennen tijdens de opnames van Expeditie Robinson (serieus, hoe goed is Tim daarin? Held!) en werden daar meteen goede maatjes. ‘In één van onze gesprekken vertelde Tim dat hij een idee had om iets speciaals te doen voor het afscheid van Allsecur. Toen ik van de plannen hoorde, aarzelde ik geen moment en bood mijn hulp aan’, vertelt Thomas Berge.
Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct (voorheen Allsecur), Ron Adams, vindt het lied een mooi gebaar van Tim en Tom Coronel. ‘Echt geweldig dat de heren hiermee komen als laatste blijk van waardering’, zegt hij. ‘Dat ze geen enkele uitdaging uit de weg gaan, wisten we na al die jaren wel. Maar dat ze dit in hun mars hebben, hadden we totaal niet verwacht. We wensen ze natuurlijk alle succes van de wereld toe met hun nieuwe carrière.’ Het nummer Doei-Doei is vanaf vandaag overal te beluisteren.
Reacties