De zomer is nu echt voorbij, dus hebben we maar eens extra veel moois in de nieuwe editie van TopGear Magazine gestouwd. Om je een beetje op te vrolijken.
Wat dacht je bijvoorbeeld van de Aston Martin One-77? Oud nieuws, zeg je? Misschien, maar het geval wil dat de mensen van Aston normaal gezien niemand ter wereld – behalve de steenrijke klanten die een van de 77 exemplaren konden betalen – er in laten rijden. Ook ons niet. Nou, dan vliegen wij toch gewoon even naar een bevriende sjeik op een zandvlakte die ons er wél eentje wil lenen? Zo gezegd, zo gedaan. Het ging hard.
Ferrari gaf ons wel de kans om de nieuwe F12 Berlinetta uitvoerig aan de spreekwoordelijke tand te voelen. Het is niet zomaar een Italiaanse supercar, zie je – het is de aller-, allersnelste straat-Ferrari ooit gemaakt. Sneller dan een Enzo. Sneller zelfs, in een rechte lijn, dan een Ferrari F1-auto van een paar jaar geleden. Dat moet beleefd worden, dat moet beschreven worden. Dus reden we het 730 pk sterke monster op het circuit van Monza, op de snelweg en over kronkelige bergwegen.
John McGuinness is een held. Een held die gestoord genoeg is om elk jaar met een paar leren lapjes om zijn lichaam op twee wielen met 300 km/u over het eiland Man te denderen. Wat doen wij als deze held beweert dat hij, met behulp van een onaards rappe Honda CBR1000RR Fireblade, sneller over het TopGear-circuit kan vliegen dan een McLaren MP4-12C? Dan gaan we de uitdaging aan, natuurlijk.
Formule 1-coureur Fernando Alonso wordt door velen bejubeld en door velen verguisd om zijn F1-prestaties, maar over de man zelf wisten we eigenlijk maar bar weinig. Tijd voor een interviewtje dus. Ook reden we de Aston Martin V12 Zagato, een Brits-Italiaans product dat zijn weerga niet kent, en de Savage Rivale GT-R, een Nederlands product dat heel veel bandenrook blijkt te kunnen veroorzaken. We geven antwoord op de vraag die inmiddels op een ieders lippen brandt: welke kleine hatchback is beter, de Peugeot 208 of de Ford Fiesta? En we bezochten het circuit van Zandvoort toen daar enkele weken geleden een DTM-race werd gehouden – waarbij er voor het eerst in twintig jaar weer BMW’s aan de start verschenen.
Daarnaast hebben we weer een special voor je – deze keer gaat ie over mode en de trends die je de komende kletsnatte seizoenen moet volgen. We reden in de Opel Astra OPC, de vlammend hete hatchback uit Rüsselsheim die nu eens niet, zoals zijn voorgangers, al bij een toefje gas onderstuurd tegen een boom glijdt. Verder passeren onder andere de Jaguar XJ met 2.0 benzine-viercilinder – die ons aangenaam verraste – de Ford B-Max, de gloedjenieuwe Honda CR-V en de Mini Countryman John Cooper Works de revue.
Of dat alles is? Natuurlijk niet! Nummer 88 van TopGear Magazine staat nog veel propvoller met alles over de auto’s die er op dit moment toe doen. Spoed je dus snel naar de winkel of vis ‘m uit je brievenbus. Meer info vind je hier, jezelf of iemand anders op een abonnement trakteren (met flinke korting en/of welkomstcadeau!) doe je daar.
Reacties