
Nou, de kogel is door de kerk. Na jaren van geruchten geeft Toyota officiële bevestiging dat ze met een nieuwe Celica komen. En dat is goed nieuws in een tijd van generiek crossovergeweld. Tenminste, als de leukste geruchten rondom de Celica ook waar blijken te zijn. Het lijkt er vooralsnog op dat het een sportief model met een benzinemotor gaat worden.
Toyota’s Vice-President Yuki Nakajima sprak tijdens een evenement in Japan. Daar werd hem gevraagd of de geruchten over een nieuwe Toyota Celica waar zijn. En daar kon Nakajima het niet laten om zijn mond voorbij te praten, zo meldt Best Car Web: ‘Eerlijk gezegd is daar op dit moment niets van te merken. Maar zelfs binnen het bedrijf zijn er stemmen die uitkijken naar Celica. Dus… is het oké dat ik dit in het openbaar zeg? Celica, we zullen het doen!’
Het scheelt de marketingafdeling van Toyota weer een hoop werk. Bij een nieuw model willen automerken graag eerst wat teasers uitbrengen om het publiek warm te maken en daarna de officiële onthulling. Gelukkig is niet al het gras voor de voeten weggemaaid: er zijn verder geen details bekend over de auto. Het enige wat Toyota toevoegt is dat de Celica volgend jaar kán komen.
Wat wordt de nieuwe Toyota Celica voor auto?
De afgelopen jaren doken diverse automerken de archieven in om een oude modelnaam op te duiken. Vaak waren dit lichte teleurstellingen voor de echte puristen. Zo kwam er een nieuwe Mitsubishi Eclipse, maar dat was een crossover. Ook kwam er een Ford Capri, en dat was een crossover. De Lamborghini Countach kwam terug, maar eigenlijk was dit een bodykit voor de Aventador.
Het lijkt erop dat Toyota wel een model gaat bouwen wat de naamplaat eer aan doet. Eerdere geruchten hadden het over een Celica GT-Four met vierwielaandrijving en 400 pk. En aangezien Toyota nog altijd een roedel GR-modellen heeft zoals de GR86 en de Supra, is het niet uit te sluiten dat een extra sportmodelletje er nog wel bij kan.
Meer van TopGear


‘Er komt een nieuwe Toyota Celica GT-Four met een benzinemotor en 400 pk’

Komen er opvolgers aan van de Honda S2000, Toyota Celica en Mazda RX-7?

Toyota Celica GT Four vs Toyota GR Yaris

Zes Japanse iconen die niet vergeten mogen worden

Need for Speed in het echt klopt bizar goed

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
