De bloedmooie Mercedes-AMG GT zegent ons, nederige mensjes, met een van de mooiste silhouetten uit de autowereld. Dit is dan ook een van de weinige keren dat we opgetogen worden van een zeer minimale facelift. Aan iets wat perfectie benadert, moet je niet willen tornen.
Mercedes houdt het dus bij een lichte wijziging aan de voorbumper (andere wijzigingen zijn te klein om op te noemen) en rust alle uitvoeringen uit met Airpanel: het actieve aerodynamicasysteem van de GT R. Meer downforce dus. Past mooi bij het ‘meer vermogen’-aspect van dit verhaal. Ook nieuw is het optionele AMG Track Pace, een soort datalogger waarmee alle gegevens van een ronde op het circuit kunnen worden opgeslagen. Het systeem maakt een video en registreert stuurhoek, snelheid, acceleratie en in welke versnelling je zit.
Mercedes-AMG GT C
Gloednieuw is de Mercedes-AMG GT C. Deze nieuwe versie – en dat hadden we echt nodig: nog meer versies – zit onder de GT R en boven de GT S. Hij krijgt 557 pk en een grotere spoorbreedte dan de GT en GT S. De actieve achterspoiler zit ook bij het pakket in begrepen. Als je snel bent, kun je een van de gelimiteerde Edition 50-exemplaren op de kop tikken.
Nog even een overzichtje. De vernieuwde Mercedes-AMG GT (zonder letter erachter) heeft nu 476 pk. De GT S krijgt 522 pk, de GT C zoals gezegd 557 pk en de GT R mag het doen met 585 pk. De prijzen volgen nog.
Reacties