In het donker wil het nog weleens voorkomen dat je op een onverlicht achterafweggetje een drempel te laat ziet. Moet je dan op het laatste moment remmen of gewoon het gas erop houden? De YouTube-onderzoeker Warped Perception zoekt het uit. De man reed eerder al eens met het karkas van een Mercedes E-klasse door kuilen in de weg, zodat goed te zien was wat er in zo’n geval met je auto gebeurt. Nu hanteert hij dezelfde tactiek, maar dan met drempels.

Hij demonstreert twee scenario’s: eentje waarbij de hij op het laatste moment tóch nog remt en eentje waarbij hij al zijn toewijding bijeen raapt en de snelheid vasthoudt. Daarvoor gebruikt hij uiteraard NOS, omdat wetenschap.

De conclusie is dat de uitdrukking ‘gang is alles’ compleet gegrond is. Bij het remmen duikt de Mercedes naar voren en klapt hij op het asfalt. Wanneer het pedaal op de vloer blijft, vliegt de Mercedes zonder problemen over de drempel. Bij de kleine drempeltjes geldt hetzelfde: vol gas lijkt een minder negatieve impact te hebben dan remmen, en zelfs minder dan langzaam over de drempels. Het lijkt wel alsof je deze drempels beter met een flink tempo kunt nemen.

Vol gas over drempels rijden: dit gebeurt er

7 reacties op “Vol gas over drempels rijden: dit gebeurt er”

  1. Tuurlijk is te laat remmen slecht. Maar de beste manier is even voor de drempel remmen, net ervoor loslaten waardoor de auto weer omhoog komt en de drempel zonder moeite genomen kan!

  2. Lekker uitsloven in een woonwijk, wat een onverantwoordelijke droeftoeter. Rij gewoon de gepaste snelheid zonder gierende en rokende banden. Of beter, blaas je motor op, hebben die bewoners ook weer een plesant woongenot.

  3. Met een eend kun je er probleemloos met 90 overheen. Die uitgebouwde verlaagde Mercedes achter me dacht dat hij dat ook kon…

  4. Come to the Netherlands, we have some speed bumps that will destroy you car if you go too fast or hit the break last minute.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *