
Huh? Die conceptcar kennen we toch al? Dat klopt, want hij stond (in een ander kleurtje) een paar maanden terug al op de Tokyo Motor Show. Nu heeft Volkswagen ‘m echter voorzien van een superzuinige dieselhybride-aandrijflijn, om ‘m met veel bombarie nog eens in Genève te presenteren.
De Cross Coupé verbruikt in deze configuratie slechts 1,8 l/100 km en stoot gemiddeld 46 g/km aan CO2 uit. Dat zijn al indrukwekkende cijfers voor een klein stadsautootje, laat staan voor een bonkige SUV-kruisbestuiving. De Cross Coupé weegt namelijk 1.858 kilo en haalt uit zijn TDI’tje plus twee elektromotoren zomaar 306 pk, genoeg om ‘m naar een topsnelheid van 220 km/u te helpen. Hiermee makt Volkswagen dus eigenlijk hun eigen hondstrage Polo BlueMotion in één klap overbodig, en dat vinden we leuk. In productie nemen, die handel.
Haathippies, letten jullie wel even op? De banden van deze CO2-vriendelijke SUV graag niet lek steken.
Meer van TopGear


Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
