
Een van de weinige overgebleven Volkswagen-modellen zonder het nieuwe familiegezicht was de Eos. Nu niet meer.
Met een paar nieuwe koplampen en achterlichten, een andere grille, de nodige led-versiering en nog wat kleine wijzigingen hier en daar is de Eos weer helemaal bij de tijd. Bovendien is ie volgestouwd met allerlei gemakken die hem voorheen vreemd waren, zoals sleutelloos instappen en rijden, start/stoptechnologie, remenergie-regeneratie (Scrabble-tip) en koplampen die hun lichtbundel aanpassen. Ook kun je het klapdak nu op afstand bedienen, en dat is natuurlijk extreem cool als je op het terras zit.
Nog steeds komt de Eos in vele smaken; allemaal viercilinders met turbo, variërend van 122 pk (1.4 TSI) tot een GTI-slopende 210 pk (2.0 TSI). Dieselen kan ook met de 140 pk sterke 2.0 TDI, die nog maar 4,8 l/100 km verbruikt. De Eos staat in november op de autoshow van Los Angeles, en één tot twee maanden later bij de dealer.
Meer van TopGear


Wit, wit en…. een beetje zwart

Auto’s en de seksen

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)
