
Een van de weinige overgebleven Volkswagen-modellen zonder het nieuwe familiegezicht was de Eos. Nu niet meer.
Met een paar nieuwe koplampen en achterlichten, een andere grille, de nodige led-versiering en nog wat kleine wijzigingen hier en daar is de Eos weer helemaal bij de tijd. Bovendien is ie volgestouwd met allerlei gemakken die hem voorheen vreemd waren, zoals sleutelloos instappen en rijden, start/stoptechnologie, remenergie-regeneratie (Scrabble-tip) en koplampen die hun lichtbundel aanpassen. Ook kun je het klapdak nu op afstand bedienen, en dat is natuurlijk extreem cool als je op het terras zit.
Nog steeds komt de Eos in vele smaken; allemaal viercilinders met turbo, variërend van 122 pk (1.4 TSI) tot een GTI-slopende 210 pk (2.0 TSI). Dieselen kan ook met de 140 pk sterke 2.0 TDI, die nog maar 4,8 l/100 km verbruikt. De Eos staat in november op de autoshow van Los Angeles, en één tot twee maanden later bij de dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wit, wit en…. een beetje zwart

Auto’s en de seksen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
