De Volvo V60 is op de Nederlandse zakelijke markt bijzonder populair en kreeg zojuist een enorme veer in z'n uitlaat geduwd: hij ontving de titel Zakenauto van het Jaar 2015. Logisch, want het feit dat meer dan 60 procent van de V60-rijders de auto zakelijk inzet, zegt genoeg over de capaciteiten van deze strakke Estate.

Naast de versies met D2- en D4-dieselmotor is het vooral de D6 Plug-in Hybrid die de show steelt op de snelwegen van ons land: meer dan de helft van de V60-bestuurders koos voor deze dieselhybride, vanwege z'n fiscale voordelen in combinatie met z'n uitmuntende prestaties. Die twee elementen weet Volvo, met haar talloze investeringen op het gebied van zuinigheid en milieu, immers als geen ander samen te voegen.

Met de V60 en de V70 laat Volvo nu in twee segmenten de hoogste Estate-verkoopcijfers zien. Nog een treetje hoger op de ladder komt in 2015 de volgende troef van de Zweden te staan: de nieuwe XC90, die als eerste telg van een compleet nieuw eigen Volvo-platform de wereld van de SUV's op zijn grondvesten zal doen schudden. Ook de nieuwe XC90 komt er met zuinige turbomotoren én als krachtige en schone plug-in hybride; die laatste is met 14 procent bijtelling nu al een gedoodverfde favoriet onder de zakelijke rijders. Dus – wie weet – een goede kandidaat voor de Zakenauto van het Jaar 2016…

Voor meer informatie over de huidige titelhouder, de Volvo V60, klik hier.