Hoi Adrian van Hooydonk, we moeten eens praten over grilles…
Adrian van Hooydonk: Natuurlijk hebben mensen het over het formaat van de grille van de X7, maar als je naar onze geschiedenis kijkt, dan zijn dit nog niet eens de grootste grilles. Smal, hoog, breed – we hebben ze allemaal al eens zien langskomen.

Met deze modelgeneratie bieden we wat meer verscheidenheid in de grootte van de grilles, maar de grille moet wel in verhouding staan tot het formaat van het voertuig. Wij denken dat dat zo is. De hele voorkant is erg precies ontworpen: dunne koplampen, een hoge grille en een niet al te agressieve bumper. Hij is niet groter of hoger dan die van een Range Rover of een GLS.

Hoe moeilijk is het om de kenmerkende BMW-designtrekjes over te brengen naar een auto ter grootte van de X7?
Adrian van Hooydonk: Dat is vooral een uitdaging omdat het een nieuwe auto betreft – je hebt geen referentiekader. Maar dat is het soort uitdaging waar we wel van houden. Dit is een auto waar onze dealers al heel lang om vroegen, en we merkten dat er inderdaad een gat in de markt was voor ons.

Hij heeft alles om succesvol te worden in dit segment: de proporties, de grote wielen – ze zijn 22 inch. Je moet die zaken aanbieden en dan moet de auto een zekere uitstraling hebben, maar tegelijkertijd moet hij ook ingetogen en formeel zijn.

Is dit een opzettelijk grote en vermetele stap van BMW om in de toekomst wat speelruimte te hebben en wat minder uitbundig voor de dag te kunnen komen?
Adrian van Hooydonk: De BMW 7-serie en de X7 hebben nu de uitstraling waar klanten in dat segment naar op zoek waren, en die andere voertuigen in dat segment al hadden. Ik denk dat we er wel aan zullen wennen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)