
Vergis je niet: dit is geen interessant artikel. Dit bericht bestaat omdat wij benieuwd waren naar de dubbele antenne van de Ford Kuga in de hoop dat er een interessant verhaal in zou zitten. Dat is er niet. Maar omdat we de moeite hebben genomen om navraag te doen, maken we er toch een suf stukje van. Ga klaar zitten om jezelf onderweldigd te voelen. We hebben je gewaarschuwd.
Sinds de Kuga (review) vernieuwd is, zit het Ford-logo aan de voorkant niet meer op de motorkap, maar in de grille. Ook de koplampen zijn duidelijk anders. Aan de achterkant moet je een stuk beter kijken om de facelift te herkennen. De achterlichten zijn iets bijgepunt, maar de vorm is vrijwel hetzelfde. Wil je je passagier toch imponeren met je ongenaakbare kennis over de auto die voor je rijdt, let dan vooral even op de antenne.
De dubbele antenne is er sinds de facelift
De Kuga had voor de facelift nog een enkele haaienvin op het dak. Nu is het een dubbele haaienvin. We vroegen het na bij Ford en gelukkig was er een verlossend antwoord. De nieuwe Ford Kuga is voorzien van een 5G-verbinding. De tweede antenne is er dus om 5G te kunnen ontvangen. Zo kunnen je kinderen achter in de auto gebruik maken van de WiFi-hotspot om YouTube te kijken.
We kunnen het helaas niet spannender maken dan het is. Je kunt de dubbele antenne regelmatig spotten, want de Kuga is de bestverkochte PHEV van Europa én Nederland. Je kunt hem ook zien op de nieuwe politieauto, maar dat is geen plug-in hybride. De Nederlandse politie rijdt in een hybride zonder stekker, die in Nederland aan consumenten niet nieuw wordt geleverd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
5 reacties op “De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Ford Kuga PHEV facelift (2024) review: hoe rijdt de populaire crossover?

Van dit (nogal gênante) probleempje heeft de politie geen last meer bij de nieuwe auto’s

Ford patenteert afluistersysteem in auto voor advertenties

Dit is de eerste Ford Kuga van de Nederlandse politie, maar er is iets geks aan de hand

De nieuwe auto voor de Nederlandse politie is nu al veranderd – dit is hem

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Waarom PostNL wél op de stoep mag parkeren in Nederland, maar DHL niet

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Populairste Volvo van Nederland wordt aanzienlijk goedkoper

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Heb al 90Kkm weg met de kuga phev. Super auto. Met de juiste banden super zuinig, ook als je niet stekkert. Naar Spanje met de caravan ca 1 op 13, zonder laden. Zonder Caravan ca 1op 25. Range met stekkeren in de zomer ca 50 km met stads en snelweg. In de winter max 35 km. Heb nu allseasons eronder, dat is slecht voor de statistieken, die komen er niet meer onder.
Kijk maar naar de rance,die zegt 69km,nou die van mij maar nog minder dan 30km,en volgens mij zijn er meer met dit probleem,ga dit maar is uitzoeken, ik kom er niet verder mee.gr Albert.
Hey, comments op dezelfde pagina waar ook het artikel staat. Top, dan kom ik wat vaker buurten!
PHEV is dan ook geen top concept.
Begin dit jaar heb ik mijn Tiguan R line PHEV uit 2021 ingeruild op een Kuga ST Line. Waarom? Vanwege het betere comfort en meer vertrouwen in een 2.5 liter motor dan een 1.4 turbo. Daarnaast heeft de Tiguan een giga kostenpost met alleen al regulier onderhoud. Verder zuipt hij als een tempelier met de caravan er achter ( 1 op 6 ) Op zich was de Tiguan een mooie en fijne auto, maar bevalt de Kuga tot nu toe beter!