
Vergis je niet: dit is geen interessant artikel. Dit bericht bestaat omdat wij benieuwd waren naar de dubbele antenne van de Ford Kuga in de hoop dat er een interessant verhaal in zou zitten. Dat is er niet. Maar omdat we de moeite hebben genomen om navraag te doen, maken we er toch een suf stukje van. Ga klaar zitten om jezelf onderweldigd te voelen. We hebben je gewaarschuwd.
Sinds de Kuga (review) vernieuwd is, zit het Ford-logo aan de voorkant niet meer op de motorkap, maar in de grille. Ook de koplampen zijn duidelijk anders. Aan de achterkant moet je een stuk beter kijken om de facelift te herkennen. De achterlichten zijn iets bijgepunt, maar de vorm is vrijwel hetzelfde. Wil je je passagier toch imponeren met je ongenaakbare kennis over de auto die voor je rijdt, let dan vooral even op de antenne.
De dubbele antenne is er sinds de facelift
De Kuga had voor de facelift nog een enkele haaienvin op het dak. Nu is het een dubbele haaienvin. We vroegen het na bij Ford en gelukkig was er een verlossend antwoord. De nieuwe Ford Kuga is voorzien van een 5G-verbinding. De tweede antenne is er dus om 5G te kunnen ontvangen. Zo kunnen je kinderen achter in de auto gebruik maken van de WiFi-hotspot om YouTube te kijken.
We kunnen het helaas niet spannender maken dan het is. Je kunt de dubbele antenne regelmatig spotten, want de Kuga is de bestverkochte PHEV van Europa én Nederland. Je kunt hem ook zien op de nieuwe politieauto, maar dat is geen plug-in hybride. De Nederlandse politie rijdt in een hybride zonder stekker, die in Nederland aan consumenten niet nieuw wordt geleverd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
5 reacties op “De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Ford Kuga PHEV facelift (2024) review: hoe rijdt de populaire crossover?

Van dit (nogal gênante) probleempje heeft de politie geen last meer bij de nieuwe auto’s

Ford patenteert afluistersysteem in auto voor advertenties

Dit is de eerste Ford Kuga van de Nederlandse politie, maar er is iets geks aan de hand

De nieuwe auto voor de Nederlandse politie is nu al veranderd – dit is hem

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

Waarom PostNL wél op de stoep mag parkeren in Nederland, maar DHL niet

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Wat doen die palen met zonnepaneeltjes die je altijd langs N-wegen ziet staan?

Je verwacht het niet, maar deze rijstrook is volgens onderzoek echt het snelst in de file

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Blijkbaar kopen alleen oudere mensen het betrouwbaarste merk ter wereld (en dat is zonde)

Heb al 90Kkm weg met de kuga phev. Super auto. Met de juiste banden super zuinig, ook als je niet stekkert. Naar Spanje met de caravan ca 1 op 13, zonder laden. Zonder Caravan ca 1op 25. Range met stekkeren in de zomer ca 50 km met stads en snelweg. In de winter max 35 km. Heb nu allseasons eronder, dat is slecht voor de statistieken, die komen er niet meer onder.
Kijk maar naar de rance,die zegt 69km,nou die van mij maar nog minder dan 30km,en volgens mij zijn er meer met dit probleem,ga dit maar is uitzoeken, ik kom er niet verder mee.gr Albert.
Hey, comments op dezelfde pagina waar ook het artikel staat. Top, dan kom ik wat vaker buurten!
PHEV is dan ook geen top concept.
Begin dit jaar heb ik mijn Tiguan R line PHEV uit 2021 ingeruild op een Kuga ST Line. Waarom? Vanwege het betere comfort en meer vertrouwen in een 2.5 liter motor dan een 1.4 turbo. Daarnaast heeft de Tiguan een giga kostenpost met alleen al regulier onderhoud. Verder zuipt hij als een tempelier met de caravan er achter ( 1 op 6 ) Op zich was de Tiguan een mooie en fijne auto, maar bevalt de Kuga tot nu toe beter!