Een BMW X7 koop je niet voor de ruimte. In ieder geval niet als hoofdreden, want dan zou je wel een Opel Zafira Life kopen of iets dergelijks. Je wilt iets rijden wat net een beetje (of een beetje heel erg) over de top is. De BMW X7 is van zichzelf al zo uitbundig, dat tuners blijkbaar moeite hebben met het nog opvallender maken van de auto. De oplossing van de Japanse tuner Wald International? Meer remlicht, maar dan wel zonder functie.
De Wald BMW X7 krijgt een sportievere bodykit met een vierde remlicht in de diffuser onderin. Zoals je op de foto’s kunt zien, is het echter geen remlicht. Het brandt als de rest van de verlichting brandt, maar niet tijdens het remmen. Alsof het niet aangeven van richting niet genoeg verwarring zaaide bij BMW-rijders. In de voorbumper plaatsen ze extra ledjes onderin. De zijskirts maken de auto visueel wat lager en een setje nieuwe velgen maakt de Wald BMW X7 af. De achterspoiler is ook nieuw.
Geen motortuning
Voor zover wij weten, laat Wald de motor van de BMW X7 met rust. De normale X7 M50i sprint in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u dankzij een 4,4-liter V8 met 530 pk en 750 Nm. Er is vast een tuner gewillig genoeg om het vermogen voor je op te hogen met wat nieuwe software. De prijs van de nieuw bodykit is niet bekend. In Oekraïne en Engeland zitten dealers van het Japanse tuningspul.
Vriesebert heeft op 31 juli 2021 geschreven:
Zinloze kit.
Totaal. Zinloos.
Peter heeft op 30 juli 2021 geschreven:
Lelijke Halfords / Action troep.
Driek heeft op 30 juli 2021 geschreven:
AliExpress is nog goedkoper (maar pas op met invoerrechten)