De nieuwe Top Gear ligt in de winkel – of op je deurmat! En er zit ook nog een heel geinig mini-boekje bij over de auto’s van James Bond. Genoeg Aston Martin trouwens in dit nummer – we moeten er maar eens geld voor gaan vragen aan ze: de vernieuwde Vantage, de vernieuwde DB9, de One-77 - het bizar dure conceptmodel dat in gelimiteerde oplage geproduceerd zal worden en hier in Nederland pakweg 1,8 miljoen moet gaan kosten. Dan hebben we nog 12 DBS’en die alle toebehoren aan ene J. Bond. Die gast kan niet rijden, hij reed er 11 in puin. Of was het nu 12? Afijn, wij waren erbij, op de filmset, bij ruige achtervolgingen.

De autobeurs van Parijs is net achter de rug dus belichten we deze maand wat nieuwtjes daar waaronder die ultieme familielimo, de Lamborghini Estoque. En we hebben de ultieme skelter: de Caterham Levante. Weegt iets meer dan 500 kilo, de motor levert iets meer dan 500 pk. Na één blokje meerijden, had de betrokken redacteur een bruine streep in z’n onderbroek. Van angst. Niet gelogen. 

BMW heeft z’n 7-serie weer een beetje normaal vormgegeven, wij regelden een S-klasse van Mercedes en – hé, we zijn Top Gear – een Jaguar XJR voor een vergelijkje. Nee, de Jaguar wint niet. Net niet.

Verder reden we de nieuwe Golf – type VI, maar dat hadden we dan weer niet door. Goed ding, nog beter dan de vorige alleen ziet niemand dat je een nieuwe hebt. Beetje jammer, maar gelukkig kun je ook gewoon een Scirocco kopen. Volvo blaast een partijtje mee door premium te doen met een midi-SUV. Zou Audi wakker liggen met de Q5, BMW met de X3 en Mercedes met de GLK? Geen idee. We lagen wakker van een Twingo. Normaal voor jonge meisjes of bejaarden, maar met wat lelijke stikkers en een RS-logo erop bijzonder vermakelijk. De Cadillac CTS-V trouwens ook. En de Lotus 2-Eleven zonder compressor. En een wedstrijdje op de Nordschleife tussen een Lexus IS F (+400 pk) en een Toyota Prius (-1 pk) trouwens ook.

Lekker lezen! Een overzichtje vind je hier. Plezier!

Reacties