
Oké, we wilden het niet zeggen, maar Porsche, nu laten jullie ons geen keus. Een 911 is een heerlijke auto, echt waar. In standaarduitvoering, als de briljante Carrera S en ook als lichtgewicht GT3. Vooruit, voor als het echt hard moet gaan is er nog de Turbo, inmiddels ook een legendarische naam. Maar dan hebben we de essentiële versies toch wel gehad.
We willen niet nog meer 911’s. We worden er een beetje moe van dat jullie telkens met een hoop bombarie een nieuwe modellijn introduceren voor elk gewijzigd schroefje. We zien door de bomen het bos niet meer, of beter gezegd: door alle S’en, RS’en en GT’s de auto’s niet meer. Nu dit weer: een Carrera GTS. Voor die ene persoon ergens op de wereld die de GT3 te heftig vindt, en de 385 pk van de Carrera S een beetje magertjes. Hou toch op.
Moeten we nog verder over deze auto vertellen? Je weet toch alles al. Vooruit dan: 3,8-liter boxermotor, 408 pk en 420 Nm, handbak of PDK, van 0 naar 100 in 4,2 seconden, topsnelheid 306 km/u. Het verbruik is gelijk aan de Carrera S, maar het koppel komt er maar liefst 200 toeren eerder in. De spoorbreedte komt van de Carrera 4, maar de GTS heeft achterwielaandrijving. Plus wat zwartgelakte spoilers en accenten. Schiet ons maar lek…
Mocht jij die ene snuiter zijn die per se dit model wil hebben: over een paar maanden kun je je lol op. Wij wachten liever nog even op de Carrera GTS RS Sport Classic Targa 4 die ongetwijfeld overmorgen onthuld wordt.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?
