(advertorial)

Als je nog eens een uitdaging zoekt, solliciteer dan bij Mazda. Het liefst zelfs bij de afdeling die verantwoordelijk is voor de CX-5. Daar kregen ze een tijdje geleden te horen dat ze de populaire SUV nóg iets beter moesten maken. En laten we eerlijk zijn: dat moet een beste uitdaging geweest zijn. Toch is het ze gelukt met de nieuwe Mazda CX-5 M Hybrid.

De Mazda CX-5 is voortaan een mild-hybrid. Hier merk je als bestuurder vrijwel niets van tijdens het rijden, maar wel aan de pomp. De Mazda CX-5 M Hybrid is namelijk tot wel 10 procent zuiniger door een kleine elektromotor. Het vermogen van 165 pk of 194 pk is trouwens gelijk gebleven. Nog meer goed nieuws? De automaat (van 2.500 euro) is nu tijdelijk gratis.

Maar wel dezelfde fijne wegligging

De kleine batterij en de compacte elektromotor voegen weinig gewicht toe, waardoor de wegligging nog altijd die fijne balans tussen comfort en sportiviteit behoudt. Oh, en over comfort gesproken: voor de vernieuwde CX-5 heeft Mazda nog een keer gekeken naar de geluidsisolatie, die is nu nog beter. Daarnaast kun je de standaard rijke uitrusting aanvullen met alle wenselijke opties.

Zelfs bij de versie met 165 pk profiteer je van het ongekend hoge trekgewicht van tenminste 1.800 kilo. Het is niet voor niets dat je zoveel exemplaren van de CX-5 tegenkomt op de camping met een forse caravan. Volgens onderzoek van ACSI is de CX-5 zelfs de populairste caravantrekker van Nederland. Overbodig om te zeggen, maar ook een paardentrailer is geen probleem.

Nieuwe uitvoeringen, scherpe vanafprijs

De vernieuwde Mazda CX-5 is nu ook leverbaar in de nieuwe uitvoeringen Newground, Homura en Takumi. De uitvoeringen hebben subtiele onderlinge verschillen die hun onderscheidende karakter bepalen. Je rijdt al een Mazda CX-5 M Hybrid vanaf 38.190 euro en daar zit de automaat dus tijdelijk helemaal gratis bij. Lees meer informatie of boek een proefrit op de website van Mazda.