Dit is de 10.000e Lamborghini Huracán. De tijd dat supercars zeldzaam en exclusief waren, is officieel voorbij. Het kostte Lamborghini ongeveer vier jaar om dit productieaantal te bereiken. In die tijd heeft de Huracán zes verschillende vormen aangenomen: hij is er als coupé, Spyder – beide met achter- of vierwielaandrijving – en als hardcore Performante, die je zowel open als dicht kunt krijgen.
Waarom is de 10.000e Lamborghini Huracán zo belangrijk?
De Huracán heeft een grote bijdrage geleverd aan het recordaantal verkopen van Lamborghini in 2017. Vorig jaar hebben ze 3.815 auto’s afgeleverd. Maar liefst 70 procent daarvan waren Huracáns, de rest waren allemaal Aventadors. Maar het zou goed kunnen dat dit het laatste jaar was dat een supercar het leeuwendeel van de verkopen van het merk op zich neemt. Het duurt immers niet lang meer voordat de Urus zijn intrede doet. En het zou dwaas zijn om te denken dat de SUV niet de bestseller wordt.
Dus de afbeelding die je hierboven ziet, zou een belangrijk omslagpunt kunnen zijn in de historie van het merk. De laatste keer dat een lage supercar met middenmotor de belangrijkste auto van Lamborghini was, als je tenminste naar de productieaantallen kijkt. Nee, we zijn niet aan het huilen, er zit gewoon iets in ons oog. Snik.
Reacties