De Audi RS Q8 begint de Porsche 911 onder de sportieve SUV’s te worden; je ziet ze nogal veel voorbijkomen. En dat is niet (alleen) omdat ze groot zijn en ze erg opvallen. Voor een auto die meer dan 200.000 euro kost, is de Audi RS Q8 veel verkocht in 2020. In totaal kwamen er 91 nieuwe exemplaren van de Urus in Audi-jas op Nederlands kenteken. Zijn minder potente broertje deed ook goede zaken: 63 nieuwe exemplaren kwamen er in 2020 op Nederlands kenteken. Oh en de Urus? Daarvan kregen 30 nieuwe exemplaren een kenteken in 2020.
Grappig wordt het trouwens in de onderste prijsregio. Er zijn namelijk Audi SQ8’s in Nederland die duurder zijn dan RS Q8’en. Waarschijnlijk mensen die meer waarde hechten aan opties dan aan snelheid. Of mensen die de RS iets te schreeuwerig vonden. Dat zal ook de reden zijn waarom alle dure SQ8’en in de kleur zwart zijn uitgevoerd. De duurste Audi SQ8 van 2020 in Nederland was trouwens 235.054 euro. De goedkoopste RS Q8 was 221.008 euro. De duurste Audi van Nederland was ook een RS Q8.
39x BMW M8 Competition
En dan de BMW M8 Competition. Niet vergelijkbaar met de Audi RS Q8, maar alsnog een enorm lel van een ding met een V8. BMW zette maar liefst 39 exemplaren van de BMW M8 Competition op kenteken. En maar één BMW M8 zonder Competition-badge. De Nederlandse koper heeft dus een duidelijke voorkeur, dat zie je ook bij de BMW M5. Van de 34 BMW M5’s die in Nederland verkocht zijn, droegen 29 stuks de Competition-badge.
mustafa can heeft op 5 augustus 2021 geschreven:
leuk dat ik het kan gratis kan spelen
mustafa can heeft op 5 augustus 2021 geschreven:
leuk