
Kenmerkend voor Abarth is altijd de herrie die de kleine relschoppertjes van het merk maken. Wordt dat een probleem nu het merk de eerste elektrische Abarth introduceert? Nee hoor – dit is de nieuwe Abarth 500e, inclusief geluid aan de buitenkant. De elektrisch Abarth is de enige versie die nog in Nederland verkocht gaat worden, zo meldt een woordvoerder aan TopGear Nederland.
De eerste elektrische Abarth krijgt een elektromotor met 155 pk en 235 Nm. Hiermee redt hij een 0-100-tijd van 7 seconden, wat twee seconden sneller is dan de Fiat 500e. De topsnelheid van de Abarth 500e is 155 km/u. De Abarth 500e krijgt drie rijmodi: Turismo, Scorpion Street en Scorpion Track. In de eerste rij je met het oog op de actieradius, bij de andere twee heb je het volledige vermogen tot je beschikking.
Wat betreft het sprintje naar de 100 is deze Abarth sneller dan de 595 op benzine, die deed er 7,2 seconden over. Sneller dan bijvoorbeeld de extreme Biposto is hij nog niet, die deed er 6 seconden over om op de 100 te komen. Wel meldt Abarth dat er nog krachtigere versies onderweg zijn. Dus als dit niet snel genoeg is, moet je eventjes geduld hebben.
Specificaties van de Abarth 500e
Geen uitlaat dus, maar wel een speaker aan de buitenkant. Mocht je hier niet van gediend zijn, dan kun je met een druk op de knop het geluid uitzetten. Vanbinnen herken je het interieur van de zijn Fiat-broertje, maar dan opgeleukt. Speciaal voor de elektrificatie komt Abarth met een nieuw schorpioenlogo op de proppen. Passend bij elektriciteit haalt Abarth een bliksemschicht door de schorpioen heen.
In juni 2023 rollen de eerste elektrische Abarths uit de fabriek. Bij de levering krijgen trouwe klanten voorrang, blijkbaar. De 500e van Abarth komt als driedeurs hatchback en als cabrio met twee deuren. Voor de driedeurs ben je in Nederland tenminste 44.000 euro kwijt, de cabrio is 3.000 euro duurder.
3 reacties op “De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Driften met een elektrische voorwielaandrijver is gewoon mogelijk

Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Als ze dan toch een speaker erop zetten. Zet er ineens het geluid van een Ferrari B12 bij. Kwestie vd buurt wat op te vrolijken.
Een electrische Abarth , het moet niet gekker worden…..
het zal weer veel te duur zijn voor de gewone burger, en dan nog elektrische auto’s zijn toch voorbijgestreefd door de op waterstof en betaalbare auto’s