
Kenmerkend voor Abarth is altijd de herrie die de kleine relschoppertjes van het merk maken. Wordt dat een probleem nu het merk de eerste elektrische Abarth introduceert? Nee hoor – dit is de nieuwe Abarth 500e, inclusief geluid aan de buitenkant. De elektrisch Abarth is de enige versie die nog in Nederland verkocht gaat worden, zo meldt een woordvoerder aan TopGear Nederland.
De eerste elektrische Abarth krijgt een elektromotor met 155 pk en 235 Nm. Hiermee redt hij een 0-100-tijd van 7 seconden, wat twee seconden sneller is dan de Fiat 500e. De topsnelheid van de Abarth 500e is 155 km/u. De Abarth 500e krijgt drie rijmodi: Turismo, Scorpion Street en Scorpion Track. In de eerste rij je met het oog op de actieradius, bij de andere twee heb je het volledige vermogen tot je beschikking.
Wat betreft het sprintje naar de 100 is deze Abarth sneller dan de 595 op benzine, die deed er 7,2 seconden over. Sneller dan bijvoorbeeld de extreme Biposto is hij nog niet, die deed er 6 seconden over om op de 100 te komen. Wel meldt Abarth dat er nog krachtigere versies onderweg zijn. Dus als dit niet snel genoeg is, moet je eventjes geduld hebben.
Specificaties van de Abarth 500e
Geen uitlaat dus, maar wel een speaker aan de buitenkant. Mocht je hier niet van gediend zijn, dan kun je met een druk op de knop het geluid uitzetten. Vanbinnen herken je het interieur van de zijn Fiat-broertje, maar dan opgeleukt. Speciaal voor de elektrificatie komt Abarth met een nieuw schorpioenlogo op de proppen. Passend bij elektriciteit haalt Abarth een bliksemschicht door de schorpioen heen.
In juni 2023 rollen de eerste elektrische Abarths uit de fabriek. Bij de levering krijgen trouwe klanten voorrang, blijkbaar. De 500e van Abarth komt als driedeurs hatchback en als cabrio met twee deuren. Voor de driedeurs ben je in Nederland tenminste 44.000 euro kwijt, de cabrio is 3.000 euro duurder.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

De Abarth 600e is de sterkste auto van het merk ooit, maar er zijn nog wat vraagtekens

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Als ze dan toch een speaker erop zetten. Zet er ineens het geluid van een Ferrari B12 bij. Kwestie vd buurt wat op te vrolijken.
Een electrische Abarth , het moet niet gekker worden…..
het zal weer veel te duur zijn voor de gewone burger, en dan nog elektrische auto’s zijn toch voorbijgestreefd door de op waterstof en betaalbare auto’s