
Oei, dit zijn we niet gewend van Volvo: een zeer duistere commercial voor de XC90 vol mensen zonder hartslag en zwarte humor. En dat van het feelgood-merk dat nog liever over veiligheid praat dan de GGD. Volvo, met zijn perfect uitgekiende reclamecampagnes met Zlatan en Avicii, begaat een complete stijlbreuk met deze sinistere commercial. Hoe kan dit? Simpel: het gaat hier om een zogenoemde spec commercial.
Wat is een spec commercial?
Een spec commercial is een reclame die niet in opdracht van een merk of bedrijf is gemaakt. Dat doen reclamebureaus bijvoorbeeld om meer bekendheid te krijgen. Deze Volvo-reclame komt uit de koker van filmmakers Daniel Titz en Dorian Lebherz. De kippenvel-opwekker kreeg bijzonder genoeg wel Volvo’s zegen. Waarom ook niet: gratis reclame en niemand legt het loodje dankzij een Volvo. Luister zeker aandachtig naar het nummer onder de reclame.
Bekijk ABC of Death
Meer van TopGear


Zo gaat het groene Volvo de benzinemotor toch nog even in leven houden

Volvo XC90 facelift lekt voortijdig op het internet, uiteraard met hilarische reden

Volvo gaat ouderwetse techniek opfluffen, alleen elektrisch nog niet succesvol

Kia EV9 vs Volvo XC90 review: Welke forse familie-SUV is de beste?

Volvo Concept Recharge blikt vooruit

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen
