
Oei, dit zijn we niet gewend van Volvo: een zeer duistere commercial voor de XC90 vol mensen zonder hartslag en zwarte humor. En dat van het feelgood-merk dat nog liever over veiligheid praat dan de GGD. Volvo, met zijn perfect uitgekiende reclamecampagnes met Zlatan en Avicii, begaat een complete stijlbreuk met deze sinistere commercial. Hoe kan dit? Simpel: het gaat hier om een zogenoemde spec commercial.
Wat is een spec commercial?
Een spec commercial is een reclame die niet in opdracht van een merk of bedrijf is gemaakt. Dat doen reclamebureaus bijvoorbeeld om meer bekendheid te krijgen. Deze Volvo-reclame komt uit de koker van filmmakers Daniel Titz en Dorian Lebherz. De kippenvel-opwekker kreeg bijzonder genoeg wel Volvo’s zegen. Waarom ook niet: gratis reclame en niemand legt het loodje dankzij een Volvo. Luister zeker aandachtig naar het nummer onder de reclame.
Bekijk ABC of Death
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zo gaat het groene Volvo de benzinemotor toch nog even in leven houden

Volvo XC90 facelift lekt voortijdig op het internet, uiteraard met hilarische reden

Volvo gaat ouderwetse techniek opfluffen, alleen elektrisch nog niet succesvol

Kia EV9 vs Volvo XC90 review: Welke forse familie-SUV is de beste?

Volvo Concept Recharge blikt vooruit

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Waarom PostNL wél op de stoep mag parkeren in Nederland, maar DHL niet

Man tankt 700 (!) liter benzine bij een onbemand tankstation in Nederland en vertrekt zonder te betalen

Geen eFuels of waterstof – is dit stinkende goedje de duurzame brandstof van de toekomst?

We hebben slecht nieuws voor alle mannen in het verkeer (van een bepaalde leeftijd)
