
Terwijl Daniel Abt zich klaarmaakt voor de start van een uitstootloos Formule E-seizoen, gaan de hardwerkende monteurs aan de slag met de dieselende Audi S6 TDI. De nieuwste generatie van de Audi S6 kwam dit jaar op de markt en zijn de V6-diesel was al geen machteloos opdondertje met 349 pk en 700 Nm. Abt zegt op haast dictatoriale wijze: ‘Het is bijna een natuurwet dat macht het verlangen naar nog meer macht creëert.’ Daarom installeert de tuner de eigen Abt Engine Control Unit (AEC) in de nieuwe S6 TDI.
Dankzij het kastje klimt het vermogen naar 384 pk en 760 Nm. Hierdoor hobbelt de Abt Audi S6 Avant in 4,9 seconden naar de 100 km/u, wat 0,2 seconden sneller is dan voorheen. De sedan zou ‘een haar sneller zijn’ omdat ie iets lichter is. En goed nieuws voor de S7-liefhebbers: omdat de 3,0-liter motor in de snelle A7 hetzelfde is, kun je dezelfde upgrade ook op de S7 TDI krijgen. En waarschijnlijk op alle andere VAG-modellen met de diesel-V6.
De looks van de Abt Audi S6
Abt dacht ook aan het uiterlijk van de Audi S6. Zo hebben ze een toevoeging voor op de achterbumper en kun je in een later stadium kiezen voor een Abt-aerodynamica pakket. Daarnaast geeft Abt je de mogelijkheid om te kiezen uit vier verschillende velgen van 20 en 21 inch. Hierbij bevelen ze de Abt-DR velgen aan die je ziet op de foto’s hierboven. Het interieur van de Audi laat Abt, op een aantal zaken na, zoals het is. Je kunt kiezen voor een Abt-startknop en voor twee ledlichtjes die het Abt-logo op de grond projecteren.


Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
