Terwijl Daniel Abt zich klaarmaakt voor de start van een uitstootloos Formule E-seizoen, gaan de hardwerkende monteurs aan de slag met de dieselende Audi S6 TDI. De nieuwste generatie van de Audi S6 kwam dit jaar op de markt en zijn de V6-diesel was al geen machteloos opdondertje met 349 pk en 700 Nm. Abt zegt op haast dictatoriale wijze: ‘Het is bijna een natuurwet dat macht het verlangen naar nog meer macht creëert.’ Daarom installeert de tuner de eigen Abt Engine Control Unit (AEC) in de nieuwe S6 TDI.
Dankzij het kastje klimt het vermogen naar 384 pk en 760 Nm. Hierdoor hobbelt de Abt Audi S6 Avant in 4,9 seconden naar de 100 km/u, wat 0,2 seconden sneller is dan voorheen. De sedan zou ‘een haar sneller zijn’ omdat ie iets lichter is. En goed nieuws voor de S7-liefhebbers: omdat de 3,0-liter motor in de snelle A7 hetzelfde is, kun je dezelfde upgrade ook op de S7 TDI krijgen. En waarschijnlijk op alle andere VAG-modellen met de diesel-V6.
De looks van de Abt Audi S6
Abt dacht ook aan het uiterlijk van de Audi S6. Zo hebben ze een toevoeging voor op de achterbumper en kun je in een later stadium kiezen voor een Abt-aerodynamica pakket. Daarnaast geeft Abt je de mogelijkheid om te kiezen uit vier verschillende velgen van 20 en 21 inch. Hierbij bevelen ze de Abt-DR velgen aan die je ziet op de foto’s hierboven. Het interieur van de Audi laat Abt, op een aantal zaken na, zoals het is. Je kunt kiezen voor een Abt-startknop en voor twee ledlichtjes die het Abt-logo op de grond projecteren.
Reacties