
De Volkswagen Amarok kon volgens Abt iets meer pick-up gebruiken. Dus hop, meer vermogen. Voor de gelegenheid trekt deze Abt Volkswagen Amarok een matzwart jasje aan, wat ‘m transformeert van zzp’er tot commando. Nu nog een setje grotere banden en een bullbar.
Goed, waar waren we gebleven? Oh ja: Abt geeft de Amarok dus een extra bult vermogen. Waar de pick-up van VW standaard 258 pk heeft, perst Abt een extra 50 pk en 50 Nm uit de 3,0-liter TDI-motor. Het totale vermogen stijgt naar 306 pk, het koppel neemt toe tot 630 Nm.
Het resultaat is dat de pick-up de 0-100-sprint nu in 7,8 seconden doet in plaats van 8,0 seconden. De topsnelheid is toegenomen tot 211 km/u. Voor de snelheid hoef je het niet per se te doen, maar wél als je spullen in het rond wilt zeulen. Wanneer je een trailer moet slepen, zul je de toename merken. Je kunt 3,5 ton trekken en in de open laadruimte van de Abt Volkswagen Amarok kun je nog eens 1.000 kilo kwijt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit Volkswagen-logo is een speaker die overstekend wild moet wegjagen

Is de nieuwe VW Amarok ruig genoeg voor de neushoornbescherming in Zuid-Afrika?

Offroad-specialist Delta4x4 maakt de nieuwe Volkswagen Amarok extra ruig

Waarom de nieuwe Amarok een heel vreemde Volkswagen is

Eerste foto’s van de nieuwe Volkswagen Amarok, die eigenlijk een Ford Ranger is

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

VIDEO: De Abt XGT is de straatlegale racer die Audi niet durfde te bouwen

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
