
Nog even over de achterspoiler van de Mercedes-AMG GT Black Series, want die verdient zijn eigen artikeltje. Zodat er geen enkele twijfel meer over bestaat dat dit de extreemste AMG van het moment is, monteerde Mercedes een dubbele spoiler achterop de GT. Eerder zag je dit alleen bij Porsches van Rauh-Welt Begriff, of in Cars. En we gaan het je sterker vertellen: Mercedes hield zich nog in bij de dubbeldekker.
Om te beginnen zijn beide spoilerbladen te verstellen. Dit doe je als de auto stilstaat en waarschijnlijk met een sleuteltje. Op het bovenste blad zit een flap die elektrisch beweegt. In de Dynamic-modus gaat ie bijvoorbeeld op een hoek van 20 graden staan. De beweging gaat automatisch, of via de knop op de middenconsole. Boven de 250 km/u schuift de flap in om de luchtweerstand te verminderen – en bij remmen komt ie weer omhoog.
De achtervleugel van de Mercedes-AMG GT Black Series kan groter
‘De grote dubbele uitlaatopeningen in de motorkap voeren niet alleen warme lucht af, maar geleiden de lucht ook op nauwkeurige wijze langs de a-stijlen – hierdoor kon de achtervleugel worden geoptimaliseerd en kleiner gemaakt’, meldt het Engelse persbericht. Zonder de motorkap had de dubbeldekker-achterspoiler dus nóg groter moeten zijn. De totale downforce van de auto is ruim 400 kilo bij 250 km/u. Meer lezen over de Mercedes-AMG GT Black Series met 730 pk?
Meer van TopGear


Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
