
Nog even over de achterspoiler van de Mercedes-AMG GT Black Series, want die verdient zijn eigen artikeltje. Zodat er geen enkele twijfel meer over bestaat dat dit de extreemste AMG van het moment is, monteerde Mercedes een dubbele spoiler achterop de GT. Eerder zag je dit alleen bij Porsches van Rauh-Welt Begriff, of in Cars. En we gaan het je sterker vertellen: Mercedes hield zich nog in bij de dubbeldekker.
Om te beginnen zijn beide spoilerbladen te verstellen. Dit doe je als de auto stilstaat en waarschijnlijk met een sleuteltje. Op het bovenste blad zit een flap die elektrisch beweegt. In de Dynamic-modus gaat ie bijvoorbeeld op een hoek van 20 graden staan. De beweging gaat automatisch, of via de knop op de middenconsole. Boven de 250 km/u schuift de flap in om de luchtweerstand te verminderen – en bij remmen komt ie weer omhoog.
De achtervleugel van de Mercedes-AMG GT Black Series kan groter
‘De grote dubbele uitlaatopeningen in de motorkap voeren niet alleen warme lucht af, maar geleiden de lucht ook op nauwkeurige wijze langs de a-stijlen – hierdoor kon de achtervleugel worden geoptimaliseerd en kleiner gemaakt’, meldt het Engelse persbericht. Zonder de motorkap had de dubbeldekker-achterspoiler dus nóg groter moeten zijn. De totale downforce van de auto is ruim 400 kilo bij 250 km/u. Meer lezen over de Mercedes-AMG GT Black Series met 730 pk?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Mercedes presenteert de snelst accelererende AMG ooit gemaakt

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

De snelste Audi ter wereld krijgt een motor die meer toeren draait dan een Honda VTEC

Een van de leukste ‘automerken’ van Nederland is failliet, dus jij kunt nu voor een prikkie je slag slaan

Hardrijder met extreem veel geluk krijgt geen boete omdat ie precies op tijd van huis vertrok

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)
