
Nog even over de achterspoiler van de Mercedes-AMG GT Black Series, want die verdient zijn eigen artikeltje. Zodat er geen enkele twijfel meer over bestaat dat dit de extreemste AMG van het moment is, monteerde Mercedes een dubbele spoiler achterop de GT. Eerder zag je dit alleen bij Porsches van Rauh-Welt Begriff, of in Cars. En we gaan het je sterker vertellen: Mercedes hield zich nog in bij de dubbeldekker.
Om te beginnen zijn beide spoilerbladen te verstellen. Dit doe je als de auto stilstaat en waarschijnlijk met een sleuteltje. Op het bovenste blad zit een flap die elektrisch beweegt. In de Dynamic-modus gaat ie bijvoorbeeld op een hoek van 20 graden staan. De beweging gaat automatisch, of via de knop op de middenconsole. Boven de 250 km/u schuift de flap in om de luchtweerstand te verminderen – en bij remmen komt ie weer omhoog.
De achtervleugel van de Mercedes-AMG GT Black Series kan groter
‘De grote dubbele uitlaatopeningen in de motorkap voeren niet alleen warme lucht af, maar geleiden de lucht ook op nauwkeurige wijze langs de a-stijlen – hierdoor kon de achtervleugel worden geoptimaliseerd en kleiner gemaakt’, meldt het Engelse persbericht. Zonder de motorkap had de dubbeldekker-achterspoiler dus nóg groter moeten zijn. De totale downforce van de auto is ruim 400 kilo bij 250 km/u. Meer lezen over de Mercedes-AMG GT Black Series met 730 pk?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit zijn negen zeer praktische sportwagens, ideaal voor de hond

Dit is de prijs van de Mercedes AMG GT Pro (en er is een speciale editie aangekondigd)

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Mercedes-AMG GT 63 review: Het is geen sportauto meer, is dat erg?

Mercedes presenteert de snelst accelererende AMG ooit gemaakt

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?
