
De langdurige oorlog tegen banden met een apk-waardige profieldiepte krijgt steun uit onverwachte hoek. Deze achterwielaangedreven Volkswagen Golf met VR5 Turbo kent geen genade. Hij trekt met een bataljon van 350 paardenkrachten ten strijde.
Korporaal Rubberverwoester (gepromoveerd in de VW Golf-oorlog) executeert via een BMW 3-serie (E30) achtersubframe standrechtelijk zijn achterbanden. Het slagveld is een lege parkeerplaats. Een flinke turbo en water-/methanol injectie op de 2,3-liter VR5-motor zorgt voor de nodige motivatie.
Volgens de maker hoeft hij zijn bodem slechts lichtelijk aan te passen voor de achterwielaandrijving. De Getrag 260-transmissie komt ook van BMW.
Achterwielaangedreven VW Golf VR5 sloopt banden
(Oh, en als je een BMW E30 mengt met een Golf VR5, dan weet je zeker dat de bestuurder een petje op heeft)
Meer van TopGear


20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Hoeveel kilometers mag een tweedehandsauto hebben en wanneer wordt het een risico?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’
