‘We willen je graag een baan aanbieden. Je krijgt meer betaald dan bij je huidige werkgever, heus. We zeggen lekker niet hoeveel. Het kan een tientje zijn, of een rug. Blijft een verrassing.’ Zou jij dit aanbod nemen? Het is wat gek. De actieradius van de Porsche Taycan is door een aantal interessante technische ingrepen veranderd, maar het merk wil niet zeggen met hoeveel. De technische ingrepen zijn voor zowel de Taycan als de Taycan Cross Turismo.
‘De vernieuwde Porsche Taycan wordt niet opnieuw gehomologeerd, dus komen er geen nieuwe WLTP-waarden. Maar bij dagelijks gebruik is het werkelijke bereik van de nieuwe versies vergroot’, zegt Porsche. Op papier is de actieradius dus ongewijzigd, maar in de praktijk komt de Taycan iets verder. Het persbericht verklapt ook niet aan wat voor cijfers we ongeveer moeten denken. Houdt het spannend, zullen we maar zeggen. De actieradius van de Taycan is volgens opgave ongeveer 350 tot 450 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Waarom neemt de actieradius van de Porsche Taycan toe?
In de rijmodi Normal en Range wordt de voorste elektromotor nu ontkoppeld. Hierdoor is er geen wrijvingsweerstand. Ook wordt restwarmte van elektrische onderdelen efficiënter gebruikt om te temperatuur van de accu te regelen. Een andere wijziging betreft het voorverwarmen van de accu. Om sneller te laden, kon je in de Taycan de accu al voorverwarmen, maar de temperatuur hiervan ligt nu iets hoger.
Meer kleuren, parkeerassistent en Android auto
De vernieuwde Taycan kan nu zichzelf parkeren zonder bestuurder. Via je smartphone kun je de Taycan de opdracht geven om te parkeren in een vak of in een garage. Daarnaast kunnen Android-gebruikers nu officieel gebruikmaken van Android Auto. Naast de zeventien standaardkleuren voegt Porsche 65 extra lakkleuren toe, waaronder het Rubystar-rood dat je hierboven ziet. Deze kleur zat op de Porsche 911 964 Carrera RS.
Reacties