
‘We willen je graag een baan aanbieden. Je krijgt meer betaald dan bij je huidige werkgever, heus. We zeggen lekker niet hoeveel. Het kan een tientje zijn, of een rug. Blijft een verrassing.’ Zou jij dit aanbod nemen? Het is wat gek. De actieradius van de Porsche Taycan is door een aantal interessante technische ingrepen veranderd, maar het merk wil niet zeggen met hoeveel. De technische ingrepen zijn voor zowel de Taycan als de Taycan Cross Turismo.
‘De vernieuwde Porsche Taycan wordt niet opnieuw gehomologeerd, dus komen er geen nieuwe WLTP-waarden. Maar bij dagelijks gebruik is het werkelijke bereik van de nieuwe versies vergroot’, zegt Porsche. Op papier is de actieradius dus ongewijzigd, maar in de praktijk komt de Taycan iets verder. Het persbericht verklapt ook niet aan wat voor cijfers we ongeveer moeten denken. Houdt het spannend, zullen we maar zeggen. De actieradius van de Taycan is volgens opgave ongeveer 350 tot 450 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Waarom neemt de actieradius van de Porsche Taycan toe?
In de rijmodi Normal en Range wordt de voorste elektromotor nu ontkoppeld. Hierdoor is er geen wrijvingsweerstand. Ook wordt restwarmte van elektrische onderdelen efficiënter gebruikt om te temperatuur van de accu te regelen. Een andere wijziging betreft het voorverwarmen van de accu. Om sneller te laden, kon je in de Taycan de accu al voorverwarmen, maar de temperatuur hiervan ligt nu iets hoger.
Meer kleuren, parkeerassistent en Android auto
De vernieuwde Taycan kan nu zichzelf parkeren zonder bestuurder. Via je smartphone kun je de Taycan de opdracht geven om te parkeren in een vak of in een garage. Daarnaast kunnen Android-gebruikers nu officieel gebruikmaken van Android Auto. Naast de zeventien standaardkleuren voegt Porsche 65 extra lakkleuren toe, waaronder het Rubystar-rood dat je hierboven ziet. Deze kleur zat op de Porsche 911 964 Carrera RS.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
