
‘We willen je graag een baan aanbieden. Je krijgt meer betaald dan bij je huidige werkgever, heus. We zeggen lekker niet hoeveel. Het kan een tientje zijn, of een rug. Blijft een verrassing.’ Zou jij dit aanbod nemen? Het is wat gek. De actieradius van de Porsche Taycan is door een aantal interessante technische ingrepen veranderd, maar het merk wil niet zeggen met hoeveel. De technische ingrepen zijn voor zowel de Taycan als de Taycan Cross Turismo.
‘De vernieuwde Porsche Taycan wordt niet opnieuw gehomologeerd, dus komen er geen nieuwe WLTP-waarden. Maar bij dagelijks gebruik is het werkelijke bereik van de nieuwe versies vergroot’, zegt Porsche. Op papier is de actieradius dus ongewijzigd, maar in de praktijk komt de Taycan iets verder. Het persbericht verklapt ook niet aan wat voor cijfers we ongeveer moeten denken. Houdt het spannend, zullen we maar zeggen. De actieradius van de Taycan is volgens opgave ongeveer 350 tot 450 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Waarom neemt de actieradius van de Porsche Taycan toe?
In de rijmodi Normal en Range wordt de voorste elektromotor nu ontkoppeld. Hierdoor is er geen wrijvingsweerstand. Ook wordt restwarmte van elektrische onderdelen efficiënter gebruikt om te temperatuur van de accu te regelen. Een andere wijziging betreft het voorverwarmen van de accu. Om sneller te laden, kon je in de Taycan de accu al voorverwarmen, maar de temperatuur hiervan ligt nu iets hoger.
Meer kleuren, parkeerassistent en Android auto
De vernieuwde Taycan kan nu zichzelf parkeren zonder bestuurder. Via je smartphone kun je de Taycan de opdracht geven om te parkeren in een vak of in een garage. Daarnaast kunnen Android-gebruikers nu officieel gebruikmaken van Android Auto. Naast de zeventien standaardkleuren voegt Porsche 65 extra lakkleuren toe, waaronder het Rubystar-rood dat je hierboven ziet. Deze kleur zat op de Porsche 911 964 Carrera RS.
Meer van TopGear


Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Taycan Turbo GT: De krachtigste Porsche ooit is nog net iets langzamer dan Tesla

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
