
Het duurt even, maar dan heb je ook wat: dit is de 'normale' versie van Alfa's eindelooslangverwachte Giulia. En dat valt nog helemaal niet tegen.
Zo'n Quadrifoglio Verde-versie met een biturbo V6 van 510 pk is natuurlijk hartstikke leuk (sterker: we kunnen niet wachten!), maar dat is niet de versie waar Jan de Leaseman naar uitkijkt en zéker niet de versie die je straks (hopelijk, voor Alfa Romeo) op elke straathoek gaat tegenkomen. Dat is dus deze.
En het moet gezegd: ook zonder bruut spoilerwerk, luchtopeningen, mega-uitlaten en giga-wielen ziet de Giulia er fantastisch uit. Een stuk gedistingeerder, zo u wilt. Uiteraard is nu ook weer iets meer bekend over de motoren waarmee de Giulia leverbaar wordt. Zo is er een tweeliter benzinemotor die 200 pk en 330 Nm levert, en waarvan je kunt aannemen dat hij er ook in een wat mildere (pk'tje of 150) komt, al zegt Alfa daar nu nog niets over. De 200 pk-versie wordt in ieder geval gekoppeld aan een achttraps automaat.
Daarnaast is er een nieuwe 2,2 liter grote JTD-dieselmotor, die je met die automaat of met een handmatige zesbak kunt krijgen. Hij is er in twee vermogensvarianten: 150 pk (en 380 Nm bij 1.500 tpm) en 180 pk (450 Nm bij 1.750 tpm).
Helaas zegt Alfa nog niets (ze kijken wel uit) over het tijdstip dat we de Giulia eindelijk in de showrooms kunnen verwachten. Geduld is en blijft bij Alfa een bijzonder schone zaak…
Meer van TopGear


De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Is zo’n Alfa Romeo Giulia na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Alfa Romeo Brera de moeite waard na jaren van onderstuur?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen
