
We moesten net een bericht schrijven over een nieuwe plug-in hybride (lees je morgen), dus de nood voor een analoge schreeuwmachine was hoog. Tijd om de verkoopsites te raadplegen. Dit pareltje bracht ons weer helemaal in homeostase.
Van klassiekerprijzen die de pan uitstijgen, kijkt niemand meer op. Dat is de realiteit waarin we tegenwoordig leven. De echte vraag is: betaal jij bijna 60.000 euro voor een overheerlijke Alpina B6, als je voor hetzelfde geld ook een Alpina B4 Coupé of een Alpina D5 Biturbo kunt kopen?
We vragen dit niet om je aan het denken te zetten, slapeloze nachten te bezorgen of om helemaal door te draaien. We vragen dit omdat we het antwoord zelf niet weten. Is het dilemma niet lastig genoeg? Oké: voor hetzelfde geld rij je ook een BMW M3 met de fijne V8. Nee? Vooruit: wat dacht je dan van deze BMW M2? Allemaal schommelen ze rond dezelfde prijs.
Conclusie: als je BMW-fanaat bent, is 60.000 euro om vrij te spenderen eerder een vloek dan een zegen. Maar, wij zouden TopGear niet zijn als we geen degelijk consumentenadvies zouden geven. Kijk even naar de toffe Alpina-metertjes van de B6, die tussen de ventilatieroosters zitten. En bedenk je even dat dit de enige atmosferische zes-in-lijn (met 254 pk) is van dit rijtje. Opgelost, toch?
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De overheid verkoopt een ‘Alpina B6’ voor een prikkie (maar er is een addertje)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie
