
We moesten net een bericht schrijven over een nieuwe plug-in hybride (lees je morgen), dus de nood voor een analoge schreeuwmachine was hoog. Tijd om de verkoopsites te raadplegen. Dit pareltje bracht ons weer helemaal in homeostase.
Van klassiekerprijzen die de pan uitstijgen, kijkt niemand meer op. Dat is de realiteit waarin we tegenwoordig leven. De echte vraag is: betaal jij bijna 60.000 euro voor een overheerlijke Alpina B6, als je voor hetzelfde geld ook een Alpina B4 Coupé of een Alpina D5 Biturbo kunt kopen?
We vragen dit niet om je aan het denken te zetten, slapeloze nachten te bezorgen of om helemaal door te draaien. We vragen dit omdat we het antwoord zelf niet weten. Is het dilemma niet lastig genoeg? Oké: voor hetzelfde geld rij je ook een BMW M3 met de fijne V8. Nee? Vooruit: wat dacht je dan van deze BMW M2? Allemaal schommelen ze rond dezelfde prijs.
Conclusie: als je BMW-fanaat bent, is 60.000 euro om vrij te spenderen eerder een vloek dan een zegen. Maar, wij zouden TopGear niet zijn als we geen degelijk consumentenadvies zouden geven. Kijk even naar de toffe Alpina-metertjes van de B6, die tussen de ventilatieroosters zitten. En bedenk je even dat dit de enige atmosferische zes-in-lijn (met 254 pk) is van dit rijtje. Opgelost, toch?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De overheid verkoopt een ‘Alpina B6’ voor een prikkie (maar er is een addertje)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Alpina-oprichter Burkard Bovensiepen is op 87-jarige leeftijd overleden

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Als je dit ene detail ziet bij een occasion, kun je hem beter gelijk laten staan

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom

Wat is een Duitse brief en waarom heb je die soms nodig als je een tweedehandsauto koopt?
