Betaal jij M3-geld voor een Alpina B6?

We presenteren je een duivels dilemma

Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30
Alpina B6 BMW E30

We moesten net een bericht schrijven over een nieuwe plug-in hybride (lees je morgen), dus de nood voor een analoge schreeuwmachine was hoog. Tijd om de verkoopsites te raadplegen. Dit pareltje bracht ons weer helemaal in homeostase.

Van klassiekerprijzen die de pan uitstijgen, kijkt niemand meer op. Dat is de realiteit waarin we tegenwoordig leven. De echte vraag is: betaal jij bijna 60.000 euro voor een overheerlijke Alpina B6, als je voor hetzelfde geld ook een Alpina B4 Coupé of een Alpina D5 Biturbo kunt kopen?

We vragen dit niet om je aan het denken te zetten, slapeloze nachten te bezorgen of om helemaal door te draaien. We vragen dit omdat we het antwoord zelf niet weten. Is het dilemma niet lastig genoeg? Oké: voor hetzelfde geld rij je ook een BMW M3 met de fijne V8. Nee? Vooruit: wat dacht je dan van deze BMW M2? Allemaal schommelen ze rond dezelfde prijs.

Conclusie: als je BMW-fanaat bent, is 60.000 euro om vrij te spenderen eerder een vloek dan een zegen. Maar, wij zouden TopGear niet zijn als we geen degelijk consumentenadvies zouden geven. Kijk even naar de toffe Alpina-metertjes van de B6, die tussen de ventilatieroosters zitten. En bedenk je even dat dit de enige atmosferische zes-in-lijn (met 254 pk) is van dit rijtje. Opgelost, toch?

Reacties
  1. […] Lees het volledige artikel hier […]

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws