Amerikaanse politieauto’s zijn vervelend goedkoop

Eigenlijk heb je geen reden om het niet te doen (laten we onderhoud, verbruik, wegenbelasting en moeite even buiten beschouwing laten)

chevrolet caprice ppv amerikaanse politieauto's
chevrolet caprice ppv
chevrolet caprice ppv
boete voor zingen in de auto
chevrolet tahoe ppv amerikaanse politieauto's
chevrolet caprice ppv amerikaanse politieauto's
chevrolet caprice ppv
chevrolet caprice ppv
boete voor zingen in de auto
chevrolet tahoe ppv amerikaanse politieauto's

Politieauto’s hebben een zwaar leven. Bij een oproep rijdt de diender niet eerst netjes de motor warm en is het asfalt niet net per se leidend voor de route. In het land van de onbegrensde mogelijkheden zijn ze bovendien niet vies van een duwtje links of rechts. Of de Police Patrol Vehicles (PPV) staan juist uren stationair te draaien om de airco op temperatuur te houden tijdens een controle. Waarom zou je als Amerikaan daarom een (voor daar doodgewone en bovendien zwaar uitgeleefde) Ford Explorer, Chevrolet Caprice of Dodge Charger willen?

Zo kan het dat je in het land waar obesitas zijn oorsprong vond voor een appel en een ei (al kennen ze dat eerste enkel van een kunstmatige zoetstof voor frisdrank) al aan een gepensioneerde politieauto kunt komen. Voor omgerekend zo’n 8.000 euro krijg je een Ford Explorer of Charger met zwaailichten en een dikke bullbar. Of is een Caprice of een Tahoe meer jouw kopje thee? Reken daar nog wat transportkosten en invoerkosten bij en je bent nog goedkoper uit dan voor een leuk uitgeruste Citroën C1. Dat is zo goedkoop dat je het eigenlijk wel móet doen. Vervelend.

Het kost je wellicht een centje benzine meer, maar denk aan de mogelijkheden. Met die bullbar kun je eindelijk de pylonen bij wegwerkzaamheden omrijden zonder schade. Voor extra bonuspunten, of zo. Dat heb je altijd willen doen. Geef maar toe.

Reacties
  1. Rob zegt op 11 juni 2019 om 12:55:

    Wel meer smiles per gallon

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws