
Er zijn nog lang niet genoeg versies van de 911, dus werkt Porsche momenteel aan een uitvoering die alle perken te buiten gaat. Er zijn foto’s op het internet opgedoken van een besloten dealerevenement waar de über-Elfer wordt gepresenteerd. Hij heet GT2 RS en hij krijgt 620 pk. Die gaan alléén naar de achterwielen, via een handgeschakelde zesbak. Serieus spul dus!
Bovendien zal hij slechts 1.370 kg wegen, 70 kilo minder dan de ‘gewone’ GT2. We zien dan ook een koolstofvezel kofferdeksel en vrij karig interieur, wat allemaal helpt om de pk/gewichtsverhouding op een indrukwekkende 2,21 kg per pk te brengen. Het maakt hem ook een stukje groener: de GT2 RS is 5 procent zuiniger en 5 procent schoner dan de GT2.
Verdere cijfers? 0-100 in 3,4 seconden, 0-300 in 25 seconden, een topsnelheid van 330 km/u en een rondje ‘Ring in 7 minuten en 18 seconden. De prijs zonder belastingen zal ongeveer 240.000 euro zijn, en er worden er niet meer dan 500 gebouwd. Naar verwachting zal Porsche later deze week met de officiële foto’s naar buiten komen. Geen zorgen, we hebben The Stig aangelijnd.
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Uitgelicht: 911 GTS vs V8 Vantage N420

Uitgelicht: Manthey 911 GT3 M480

Uitgelicht: supercars, ge-Stigd

Uitgelicht: May (458) vs Hammond (GT3 RS)

Autotest: Porsche 911 Turbo S

Porsche 911 GT2 RS is officieel

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Vanaf vandaag moet je ineens op cursus om sommige PHEV’s en EV’s te mogen rijden – dit moet je weten

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?
