
Aston Martin bood ooit de V8 Vantage N400 aan. Dat was een opgepepte, lichtere kijk op de standaard auto. Die werd echter onlangs gefacelift, en heeft nu meer pk’s dan de N400 had. De hoogste tijd dus, voor een nieuwe extrahete versie.
Hoewel, zo heet is deze N420 ook weer niet. Hij heeft evenveel vermogen als de gewone V8 Vantage (420 pk) en is slechts 27 kilogram lichter door het gebruik van wat koolstofvezel hier en daar. Verder heeft hij een stel tienspaaks velgen, een sportonderstel en dito uitlaatsysteem. Je kunt ‘m in een paar bijzondere ‘Race Collection’-kleurcombinaties bestellen, gebaseerd op verschillende Aston Martins die wereldwijd circuits sieren. In het interieur vind je wat extra plakkaatjes, speciale stoelen en standaard cruisecontrol. Nou nou.
In Engeland kost de N420 96.995 pond. Dat is zo’n 14.000 pond meer dan de standaardversie. Zullen we het nog even herhalen? Bijna 17.000 euro voor een sportonderstel en een paar kleurtjes. Aston, we houden van je, maar deze slaan we even over.
Meer van TopGear


Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Deze Aston Martin is de enige straatlegale Vantage AMR Pro en hij is te koop

Is deze nieuwe AM Vantage F1-safetycar wel snel genoeg voor Max Verstappen?

De nieuwe Aston Martin Vantage is krachtiger dan de 911 Turbo S

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
