
Aston Martin bood ooit de V8 Vantage N400 aan. Dat was een opgepepte, lichtere kijk op de standaard auto. Die werd echter onlangs gefacelift, en heeft nu meer pk’s dan de N400 had. De hoogste tijd dus, voor een nieuwe extrahete versie.
Hoewel, zo heet is deze N420 ook weer niet. Hij heeft evenveel vermogen als de gewone V8 Vantage (420 pk) en is slechts 27 kilogram lichter door het gebruik van wat koolstofvezel hier en daar. Verder heeft hij een stel tienspaaks velgen, een sportonderstel en dito uitlaatsysteem. Je kunt ‘m in een paar bijzondere ‘Race Collection’-kleurcombinaties bestellen, gebaseerd op verschillende Aston Martins die wereldwijd circuits sieren. In het interieur vind je wat extra plakkaatjes, speciale stoelen en standaard cruisecontrol. Nou nou.
In Engeland kost de N420 96.995 pond. Dat is zo’n 14.000 pond meer dan de standaardversie. Zullen we het nog even herhalen? Bijna 17.000 euro voor een sportonderstel en een paar kleurtjes. Aston, we houden van je, maar deze slaan we even over.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Deze Aston Martin is de enige straatlegale Vantage AMR Pro en hij is te koop

Is deze nieuwe AM Vantage F1-safetycar wel snel genoeg voor Max Verstappen?

De nieuwe Aston Martin Vantage is krachtiger dan de 911 Turbo S

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
