
Aston Martin bood ooit de V8 Vantage N400 aan. Dat was een opgepepte, lichtere kijk op de standaard auto. Die werd echter onlangs gefacelift, en heeft nu meer pk’s dan de N400 had. De hoogste tijd dus, voor een nieuwe extrahete versie.
Hoewel, zo heet is deze N420 ook weer niet. Hij heeft evenveel vermogen als de gewone V8 Vantage (420 pk) en is slechts 27 kilogram lichter door het gebruik van wat koolstofvezel hier en daar. Verder heeft hij een stel tienspaaks velgen, een sportonderstel en dito uitlaatsysteem. Je kunt ‘m in een paar bijzondere ‘Race Collection’-kleurcombinaties bestellen, gebaseerd op verschillende Aston Martins die wereldwijd circuits sieren. In het interieur vind je wat extra plakkaatjes, speciale stoelen en standaard cruisecontrol. Nou nou.
In Engeland kost de N420 96.995 pond. Dat is zo’n 14.000 pond meer dan de standaardversie. Zullen we het nog even herhalen? Bijna 17.000 euro voor een sportonderstel en een paar kleurtjes. Aston, we houden van je, maar deze slaan we even over.
Meer van TopGear


Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Deze Aston Martin is de enige straatlegale Vantage AMR Pro en hij is te koop

Is deze nieuwe AM Vantage F1-safetycar wel snel genoeg voor Max Verstappen?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten
