
Aston Martin bood ooit de V8 Vantage N400 aan. Dat was een opgepepte, lichtere kijk op de standaard auto. Die werd echter onlangs gefacelift, en heeft nu meer pk’s dan de N400 had. De hoogste tijd dus, voor een nieuwe extrahete versie.
Hoewel, zo heet is deze N420 ook weer niet. Hij heeft evenveel vermogen als de gewone V8 Vantage (420 pk) en is slechts 27 kilogram lichter door het gebruik van wat koolstofvezel hier en daar. Verder heeft hij een stel tienspaaks velgen, een sportonderstel en dito uitlaatsysteem. Je kunt ‘m in een paar bijzondere ‘Race Collection’-kleurcombinaties bestellen, gebaseerd op verschillende Aston Martins die wereldwijd circuits sieren. In het interieur vind je wat extra plakkaatjes, speciale stoelen en standaard cruisecontrol. Nou nou.
In Engeland kost de N420 96.995 pond. Dat is zo’n 14.000 pond meer dan de standaardversie. Zullen we het nog even herhalen? Bijna 17.000 euro voor een sportonderstel en een paar kleurtjes. Aston, we houden van je, maar deze slaan we even over.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Deze Aston Martin is de enige straatlegale Vantage AMR Pro en hij is te koop

Is deze nieuwe AM Vantage F1-safetycar wel snel genoeg voor Max Verstappen?

De nieuwe Aston Martin Vantage is krachtiger dan de 911 Turbo S

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Speed Week 2024: Aston Martin Valkyrie over het circuit

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Jouw toekomstige auto krijgt een airbag op een vreemde plek, maar dat heeft een goede reden

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Volkswagen heeft goed nieuws voor wie voorlopig geen zin heeft in dat elektrische gedoe

Dit automerk gaat ‘batterij van de toekomst’ al drie jaar eerder dan gepland leveren

Het lijkt simpel, maar blijkbaar gebruik jij je ijskrabber al jaren helemaal verkeerd

Reacties