
Nou, toch niet helemaal. De legendarische naam Virage werd gedragen door een verre voorganger van de huidige V8 Vantage, maar zoals je ziet is dat niet wat Aston Martin hier voorstelt. De nieuwe Virage valt precies tussen de DB9 en de DBS in.
Oftewel: wil je meer sportiviteit, maar niet die veel te stoere luchtinlaten in je motorkap? En vind je het niet erg om in de zoveelste special edition-marketingtruc rond te rijden? Koop een Virage. Dan krijg je 497 pk en 570 Nm uit de bekende 5,9-liter V12, goed voor een erg kort tripje van 0 naar 100 km/u (4,6 seconden) en een top van net geen 300 km/u.
Hij komt er als coupé en als Volante-cabrio, dus daar hoef je het alvast niet voor te laten. De prijs? Die zal vast ook precies tussen de DB9 en de DBS in vallen. Rond de drie ton in Nederland en twee ton in België, dus.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Supercabrio’s in Schotland

Aston Martin Virage

Aston Martin Virage

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Speed Week 2024: Aston Martin Valkyrie over het circuit

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
