
Nou, toch niet helemaal. De legendarische naam Virage werd gedragen door een verre voorganger van de huidige V8 Vantage, maar zoals je ziet is dat niet wat Aston Martin hier voorstelt. De nieuwe Virage valt precies tussen de DB9 en de DBS in.
Oftewel: wil je meer sportiviteit, maar niet die veel te stoere luchtinlaten in je motorkap? En vind je het niet erg om in de zoveelste special edition-marketingtruc rond te rijden? Koop een Virage. Dan krijg je 497 pk en 570 Nm uit de bekende 5,9-liter V12, goed voor een erg kort tripje van 0 naar 100 km/u (4,6 seconden) en een top van net geen 300 km/u.
Hij komt er als coupé en als Volante-cabrio, dus daar hoef je het alvast niet voor te laten. De prijs? Die zal vast ook precies tussen de DB9 en de DBS in vallen. Rond de drie ton in Nederland en twee ton in België, dus.
Meer van TopGear


Supercabrio’s in Schotland

Aston Martin Virage

Aston Martin Virage

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?
