![](https://media.1815.io/topgear/i/width=424&height=239/2022/11/mattia-binotto-ferrari-teambaas-ontslag.jpg)
![](https://media.1815.io/topgear/i/width=424&height=239/2022/11/mattia-binotto-ferrari-teambaas-ontslag.jpg)
![](https://media.1815.io/topgear/i/width=424&height=239/2022/11/mattia-binotto-ferrari-teambaas-ontslag.jpg)
Hij hing al een tijdje boven ons hoofd, maar nu is het dan zover: de Audi A1. Het is weliswaar nog een concept, maar het definitieve productiemodel zal er redelijk dicht bij in de buurt blijven. Audi kiest de beurs in Tokio om de kleine aan ons voor te stellen,…
Het leuke is dat die pk’s volledig naar de achterwielen gaan, zodat we hier te maken hebben met een soort quattro vierwielaandrijving. In deze opstelling houdt de elektromotor het ongeveer honderd kilometer vol, daarna moet hij aan de stekker. Iets met regeneratief opladen is er vooralsnog niet bij.
Van een productiemodel kun je verwachten dat alles wat nu nog spannend is, straks behoorlijk is afgezwakt. En dan kun je wel eens uitkomen bij iets wat op de A2 lijkt, maar we vragen ons af of dat de bedoeling is van Audi. Want die A2 was toch een mislukking.
Op het volwassen vormgegeven dashboard kun je zien of je nog een tijdje elektrisch kunt blijven rijden. Op de foto’s zien we verder nog een sleuf voor een mobiele telefoon. En die blijkt Audi voor het gemak zelf te hebben ontworpen, in de vorm van een soort eigen iPhone.
Dat kan Mini vooralsnog niet zeggen.
Reacties