Met 286 pk en 600 Nm laat de Audi Q8 50 TDI de gemiddelde hot hatch zijn achterlichten zien. Het sprintje naar illegale snelheden binnen de bebouwde kom is klaar in 6,3 seconden. Maar dat mag natuurlijk altijd ietsjes meer zijn.

Ietsjes is het sleutelwoord. DTE Systems is de eerste tuner die de V6-diesel van de Audi Q8 onder handen neemt. Met de Power Control RX voegen ze 36 pk en 69 Nm toe. Voor de luie hoofdrekenaar: het nieuwe vermogen is 322 pk en 669 Nm koppel.

Audi Q8 Chiptuning en PedalBox

Ook installeren ze, als je ze geld geeft, de zogenoemde PedalBox. Dit is een klein apparaatje dat de gasrespons verbetert. Vanuit de fabriek is het pedaal minder responsief, om brandstof te besparen. Leuk voor de WLTP-metingen, maar als je al 110.000 euro hebt neergesmeten voor een Audi Q8, kan een eurootje extra voor diesel er ook nog wel bij.

Een vermogenskuurtje voor de Audi Q8 55 TFSI zal ongetwijfeld volgen. De benzineversie heeft nu 340 pk. Ook is Audi druk aan het testen met een RS-versie van de enorme SUV. Geen geduld? Bestel dan een Lamborghini Urus.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)