
Je kunt van Audi zeggen wat je wilt, maar extreme genietmobielen maken, dat kunnen ze wel. Een R8 is lekker, een R8 GT is heerlijk, en nu is er dan de R8 GT Spyder. Iets bruters met vier ringen kun je op dit moment niet krijgen.
Achter de voorstoelen ligt de bekende Lamborghini V10 van 5,2 liter, goed voor 560 pk. Door allerlei lichtgewicht koolstofvezelgedoe is de GT Spyder maar liefst een hele James May lichter dan de ‘gewone’ V10 Spyder; het totaalgewicht komt op 1.640 kilo. De prestaties? Die zijn om van te smullen: de topsnelheid is een gezonde 317 km/u, en van 0 naar 100 km/u gaat de GT Spyder in 3,8 seconden. Dat komt mede door de standaard R-tronic-transmissie met elektronische (enkele) koppeling.
Eveneens standaard zijn zaken als launch control, keramische remmen, extra lichte kuipstoelen en alcantara zo ver het oog reikt. Ook leuk: een timer om je rondetijden te meten. Het onderstel is nog eens een centimetertje verlaagd, en de GT Spyder staat altijd op 19-inch velgen. De sportieve looks worden nog eens verder versterkt door de achterspoiler en diffusor, die je, voorzien van een luide V10-soundtrack, op visueel hoongelach trakteren wanneer je wordt ingehaald.
Hebben? Vast wel, maar dan moet je er wel snel bij zijn: Audi zal slechts 333 exemplaren van de R8 GT Spyder produceren. De prijs is nog niet bekend, maar als je dat moet vragen…
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
