
Je kunt van Audi zeggen wat je wilt, maar extreme genietmobielen maken, dat kunnen ze wel. Een R8 is lekker, een R8 GT is heerlijk, en nu is er dan de R8 GT Spyder. Iets bruters met vier ringen kun je op dit moment niet krijgen.
Achter de voorstoelen ligt de bekende Lamborghini V10 van 5,2 liter, goed voor 560 pk. Door allerlei lichtgewicht koolstofvezelgedoe is de GT Spyder maar liefst een hele James May lichter dan de ‘gewone’ V10 Spyder; het totaalgewicht komt op 1.640 kilo. De prestaties? Die zijn om van te smullen: de topsnelheid is een gezonde 317 km/u, en van 0 naar 100 km/u gaat de GT Spyder in 3,8 seconden. Dat komt mede door de standaard R-tronic-transmissie met elektronische (enkele) koppeling.
Eveneens standaard zijn zaken als launch control, keramische remmen, extra lichte kuipstoelen en alcantara zo ver het oog reikt. Ook leuk: een timer om je rondetijden te meten. Het onderstel is nog eens een centimetertje verlaagd, en de GT Spyder staat altijd op 19-inch velgen. De sportieve looks worden nog eens verder versterkt door de achterspoiler en diffusor, die je, voorzien van een luide V10-soundtrack, op visueel hoongelach trakteren wanneer je wordt ingehaald.
Hebben? Vast wel, maar dan moet je er wel snel bij zijn: Audi zal slechts 333 exemplaren van de R8 GT Spyder produceren. De prijs is nog niet bekend, maar als je dat moet vragen…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

De nieuwe Ferrari 296 Speciale is lichter, sterker, ruiger (en waarschijnlijk duurder)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)
