
Je kunt van Audi zeggen wat je wilt, maar extreme genietmobielen maken, dat kunnen ze wel. Een R8 is lekker, een R8 GT is heerlijk, en nu is er dan de R8 GT Spyder. Iets bruters met vier ringen kun je op dit moment niet krijgen.
Achter de voorstoelen ligt de bekende Lamborghini V10 van 5,2 liter, goed voor 560 pk. Door allerlei lichtgewicht koolstofvezelgedoe is de GT Spyder maar liefst een hele James May lichter dan de ‘gewone’ V10 Spyder; het totaalgewicht komt op 1.640 kilo. De prestaties? Die zijn om van te smullen: de topsnelheid is een gezonde 317 km/u, en van 0 naar 100 km/u gaat de GT Spyder in 3,8 seconden. Dat komt mede door de standaard R-tronic-transmissie met elektronische (enkele) koppeling.
Eveneens standaard zijn zaken als launch control, keramische remmen, extra lichte kuipstoelen en alcantara zo ver het oog reikt. Ook leuk: een timer om je rondetijden te meten. Het onderstel is nog eens een centimetertje verlaagd, en de GT Spyder staat altijd op 19-inch velgen. De sportieve looks worden nog eens verder versterkt door de achterspoiler en diffusor, die je, voorzien van een luide V10-soundtrack, op visueel hoongelach trakteren wanneer je wordt ingehaald.
Hebben? Vast wel, maar dan moet je er wel snel bij zijn: Audi zal slechts 333 exemplaren van de R8 GT Spyder produceren. De prijs is nog niet bekend, maar als je dat moet vragen…
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
