
Je kunt van Audi zeggen wat je wilt, maar extreme genietmobielen maken, dat kunnen ze wel. Een R8 is lekker, een R8 GT is heerlijk, en nu is er dan de R8 GT Spyder. Iets bruters met vier ringen kun je op dit moment niet krijgen.
Achter de voorstoelen ligt de bekende Lamborghini V10 van 5,2 liter, goed voor 560 pk. Door allerlei lichtgewicht koolstofvezelgedoe is de GT Spyder maar liefst een hele James May lichter dan de ‘gewone’ V10 Spyder; het totaalgewicht komt op 1.640 kilo. De prestaties? Die zijn om van te smullen: de topsnelheid is een gezonde 317 km/u, en van 0 naar 100 km/u gaat de GT Spyder in 3,8 seconden. Dat komt mede door de standaard R-tronic-transmissie met elektronische (enkele) koppeling.
Eveneens standaard zijn zaken als launch control, keramische remmen, extra lichte kuipstoelen en alcantara zo ver het oog reikt. Ook leuk: een timer om je rondetijden te meten. Het onderstel is nog eens een centimetertje verlaagd, en de GT Spyder staat altijd op 19-inch velgen. De sportieve looks worden nog eens verder versterkt door de achterspoiler en diffusor, die je, voorzien van een luide V10-soundtrack, op visueel hoongelach trakteren wanneer je wordt ingehaald.
Hebben? Vast wel, maar dan moet je er wel snel bij zijn: Audi zal slechts 333 exemplaren van de R8 GT Spyder produceren. De prijs is nog niet bekend, maar als je dat moet vragen…
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Kabinet wil tenaamstellingsbelasting heffen op elke auto die op naam wordt gezet

Als jij je boetes niet op tijd betaalt, krijg je in deze Nederlandse stad in wielklem

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

GP Manager 2 uit 1996 was een racegame waar je niet mocht racen
