Geef toe, hier word je toch wel lichtelijk hebberig van. Wie is er ruim tien jaar geleden niet gevallen voor het design van de R8? Deze Audi R8 is wellicht de bereikbaarste van allemaal, want hij staat in een overheidsveiling te wachten op jouw bod. Met wat geluk kun jij deze vriendelijke supercar (omdat Quattro, en niet bloedsnel) voor een leuk prijsje op de kop tikken. Als je bijvoorbeeld naar een hete hatchback aan het kijken was, kun je misschien dat budget eerst hier op bieden. Als je durft.

De rode Audi R8 verliet in 2009 de fabriek en maakte in 2016 de oversteek naar Nederland. In die vier jaar tijd wisselde de supercar vier keer van eigenaar. De laatste eigenaar liep ergens tegen de lamp en mocht zijn auto inleveren. Helaas voor de volgende koper werd de R8 geconfisqueerd net voor zijn onderhoudsbeurtje, die zou volgens de boordcomputer nog moeten gebeuren. Eén gunstig teken: er zitten wel Pirelli’s onder de auto, en geen goedkope Linglongs.

Het is niet de zeldzame uitvoering met een handbak of de topversie met een V10-motor. Het is de veelvoorkomende configuratie: een V8 met een automaat. De rode lak zie je dan minder vaak; de meeste zijn grijs of donkergrijs. De sideblades zijn, als we ons niet vergissen, trouwens zwart gewrapped – op eerdere spot-foto’s zijn ze nog zilverkleurig. De 0-100-tijd is met 420 pk een acceptabele 4,6 seconden. Tegenwoordig niet heel indrukwekkend meer (een Audi S3 is net zo snel, ongeveer), maar de R8 blijft gewoon een belachelijk mooie verschijning.

Wat moet de Audi R8 kosten?

Het is een veiling, dus je moet een bod uitbrengen. Is het bod te laag, dan wordt de auto niet gegund door de overheid. Wat zo’n Audi R8 met een automaat nog waard is? Op de bekende verkoopwebsites staan ze al vanaf 50.000 euro. Als je hem voor minder dan 40.000 meepakken, dan heb je een Audi R8 voor minder dan een nieuwe Golf GTI. Helemaal op eigen risico, uiteraard.

Reacties

  • Ludaq heeft op 2 januari 2021 geschreven:

    km onlogisch!

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)