
Wat is het enige dat ontbreekt bij de huidige generatie Audi R8 V10? Vermogen niet per se, maar dat zit bij dit exemplaar ook wel snor. Nee, het is de handbak. Van deze generatie bestaat geen Audi R8 V10 met handbak. Voorgaande generaties (en de Gallardo) hadden wel een roerstok, dus technisch zou het mogelijk moeten zijn. Gelukkig zijn er mensen als Kevin Howeth.
Howeth is de oprichter en mede-eigenaar van Underground Racing en legde onlangs de laatste hand aan deze Audi R8 V10 met handbak. Hij nam één van de 222 speciale Decennium-uitvoeringen en sleutelde de automaat onder de auto vandaan. De nieuwe zesbak komt gewoon bij Audi vandaan. Een zeldzame Decennium mét een handbak zou voor velen al voldoende zijn, maar de bouwer van de snelste Lambo’s op aarde ging nog een stap verder.
De Audi R8 V10 met handbak produceert nu 1.500 pk
Wie uit ongeduld al door de bovenstaande galerij was gebladerd, zag al de twee flinke turbo’s hangen aan de bips van de R8. Aan de beademing moet de 5,2-liter V10 ruim 1.500 pk produceren op brandstof met een hoog octaangetal. Het vermogen gaat naar alle wielen, zoals je van de R8 gewend bent. Uiteraard zijn er een hoop onderdelen verstevigd om de toename van power aan te kunnen. Om het af te maken, monteert Underground Racing centerlock-wielen van de Huracán Performante.
Deze Audi R8 V10 met handbak gaat naar ene ‘Danny uit Dallas’, maar Underground Racing bouwt graag nog een R8 of Huracán om met turbo’s of een handbak. Het enige wat wij nog zouden toevoegen, is een draaiknop om het vermogen iets te beperken. Gewoon, voor als het regent of sneeuwt, of voor als je niet bij een racebenzinepomp in de buurt bent. De prijs voor de turbokit van Underground Racing ligt rond de 120.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
