
De Audi R8 denderde tegen alle downsize-conventies in door niet de grotere V10-motor te schrappen, maar de 4,2-liter V8. Volgens de man in de regenjas was dit om ruimte te maken in het gamma voor een Audi R8 V6. Dat je nooit mensen in donkere hoekjes van de parkeergarage moet geloven, blijkt weer eens. En lange mannen in korte regenjassen al helemaal niet.
Bjorn Friedrich, Opperbaas inzake alles R8 bij Audi, bevestigt aan CarThrottle dat er geen Audi R8 V6 zal komen, ook niet bij de nieuwe facelift: ‘Het is de beste motor voor de auto. Dus we blijven bij de V10.’ En zo zet de Audi-honcho het gerucht voor het vuurpeloton zonder het een laatste woord te laten spreken.
Welke motoren zijn er dan?
Een potentiële Audi R8 V6 vergeet je al snel door de V10-motoren. Op de eerste plek is er de instap-V10 met 540 pk en 540 Nm koppel. Die doet 3,4 seconden naar de 100 km/u met een top van 324 km/u. De V10 Performance schiet in 3,1 seconden naar de 100 km/u door 620 pk en 580 Nm koppel. De topsnelheid is 331 km/u. Ach, misschien bij de volgende generatie Audi R8.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit betekent het als je paarse of blauwe verlichting op straat ziet

Bij deze auto’s was de conceptcar veel cooler dan de (teleurstellende) productieversie

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen
