
Tango Blauw, dat is de kleur die je ziet op de Audi RS 5-facelift. Samen met de nieuwe kleur Turbo Rood zijn de twee nieuwe lakjes de belangrijkste wijzigingen bij de vernieuwde RS 5. De belangrijkste niet-wijziging is de motor. Dit is geen diesel geworden, zoals bij de S-broertjes van het model, maar nog altijd de vertrouwde V6 met 450 pk en 600 Nm.
De Audi RS 5-facelift omvat zowel de Coupé als de Sportback. De grille werd breder en platter zodat het uiterlijk dichter tegen dat van de RS 6 aankruipt. Verder wijzigde het merk hier en daar wat luchtinlaten en lijnen om het geheel een agressiever voorkomen te geven. Je kunt het Audi-logo nu zwart laten spuiten in de fabriek. Het MMI-scherm groeide naar 10,1 inch.
De 2,9-liter biturbo V6 zorgt voor een 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide RS-modellen. De topsnelheid is 280 km/u met de juiste opties. De vierwielaandrijving is permanent en een achttraps automaat doet altijd het schakelwerk. Vink vooral het sportdifferentieel aan voor op de achteras. De prijzen van de Audi RS 5-facelift volgen nog. In het eerste kwartaal van 2020 komt ie naar Nederland.


Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Abt Audi RS 5-R Sportback nu met 530 pk

Audi RS 5 vs Porsche Cayman vs Lotus Exige

De snelste Audi’s van dit moment

Nieuwe slee van de kerstman heeft 450 paarden

Abt op SEMA 2018: SQ5 en RS 5-R

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
