
Tango Blauw, dat is de kleur die je ziet op de Audi RS 5-facelift. Samen met de nieuwe kleur Turbo Rood zijn de twee nieuwe lakjes de belangrijkste wijzigingen bij de vernieuwde RS 5. De belangrijkste niet-wijziging is de motor. Dit is geen diesel geworden, zoals bij de S-broertjes van het model, maar nog altijd de vertrouwde V6 met 450 pk en 600 Nm.
De Audi RS 5-facelift omvat zowel de Coupé als de Sportback. De grille werd breder en platter zodat het uiterlijk dichter tegen dat van de RS 6 aankruipt. Verder wijzigde het merk hier en daar wat luchtinlaten en lijnen om het geheel een agressiever voorkomen te geven. Je kunt het Audi-logo nu zwart laten spuiten in de fabriek. Het MMI-scherm groeide naar 10,1 inch.
De 2,9-liter biturbo V6 zorgt voor een 0-100-tijd van 3,9 seconden voor beide RS-modellen. De topsnelheid is 280 km/u met de juiste opties. De vierwielaandrijving is permanent en een achttraps automaat doet altijd het schakelwerk. Vink vooral het sportdifferentieel aan voor op de achteras. De prijzen van de Audi RS 5-facelift volgen nog. In het eerste kwartaal van 2020 komt ie naar Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Is zo’n dikke Audi RS 5 na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Welke premium sportsedan moet je nu kiezen in Nederland?

Audi stopt met neppe uitlaten omdat iedereen ze stom vindt

Nieuwe Audi A5: de A4 heet na 30 jaar geen A4 meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Abt Audi RS 5-R Sportback nu met 530 pk

Audi RS 5 vs Porsche Cayman vs Lotus Exige

De snelste Audi’s van dit moment

Nieuwe slee van de kerstman heeft 450 paarden

Abt op SEMA 2018: SQ5 en RS 5-R

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
