Dit is de auto voor attente vaders die niet tegen hun kleuter willen te zeggen dat ie ongelijk heeft wanneer het kereltje roept dat de auto van papa ‘echt wel duizend pk’ heeft. Tuner Wheelsandmore noemt de Audi RS 6 C8 met 1.010 pk de ‘@tentension’ (tien tien, omdat 1.010 pk), wat een aardige bijnaam zou zijn als je collega Ed stress ervaart op het werk, maar voor een RS 6 wat suf is. Daarnaast hebben ze ook nog een stel mildere upgrades.
Het opschepgetal stijgt zoals gezegd van 600 naar 1.010 pk en het koppel gaat van 800 naar 1.250 Nm. De nieuwe topsnelheid stelt Wheelsandmore in op 340 km/u, omdat dat de snelheid is die de banden aankunnen. Mocht je harder willen rijden, dan moet je even met Michelin bellen voor een setje speciale banden. Die fabrikant levert namelijk steevast de banden voor snelheidsrecordpogingen, bijvoorbeeld voor die van Bugatti en Koenigsegg. Wheelsandmore weet vast een leuk setje velgen te vinden voor het nieuwe rubber.
De tuner zorgt dat de V8 een frisse neus haalt met nieuwe luchtinlaten, meer lucht naar binnen perst door opgewaardeerde turbo’s en de gassen daarna weer kwijt kan door een aangepast uitlaatlijn van Capristo. Leuk voor de Duitsers: de Audi RS 6 met 1.010 pk is gekeurd en krijgt het in Duitsland zeer belangrijke TÜV-certificaat. Voor hier minder interessant, maar het is leuk om te weten dat de boel degelijk in elkaar zit. De upgrade kost 49.900 euro, inclusief montage van alle onderdelen.
Voor 10.000 euro minder verhoogt de tuner het vermogen naar 965 pk. Is 786 pk genoeg, dan mag je 14.900 euro aftikken. Krijg je thuis echt maar 2.499 euro voor elkaar onderhandeld, dan is er een upgrade naar 710 pk. De 22-inch velgen op de foto’s kosten 7.499 euro per set en de kleur mag je zelf kiezen. Liefhebbers kunnen nog gaan voor nieuwe dempers van KW voor 5.199 euro of een simpel setje velgen voor 899 euro.
Oscar heeft op 15 mei 2020 geschreven:
Ligt het aan mij of is die gewoon een afschuwelijk lelijke auto?
Joey heeft op 14 mei 2020 geschreven:
Waarom zou je 22” velgen doen onder een auto met 1000+ pk logisch dat de banden klappen bij een hoge snelheid de banden zijn even dun als elastiek dit artikel is niet gemaakt door een tuner zo te zien