
Dit is de auto voor attente vaders die niet tegen hun kleuter willen te zeggen dat ie ongelijk heeft wanneer het kereltje roept dat de auto van papa ‘echt wel duizend pk’ heeft. Tuner Wheelsandmore noemt de Audi RS 6 C8 met 1.010 pk de ‘@tentension’ (tien tien, omdat 1.010 pk), wat een aardige bijnaam zou zijn als je collega Ed stress ervaart op het werk, maar voor een RS 6 wat suf is. Daarnaast hebben ze ook nog een stel mildere upgrades.
Het opschepgetal stijgt zoals gezegd van 600 naar 1.010 pk en het koppel gaat van 800 naar 1.250 Nm. De nieuwe topsnelheid stelt Wheelsandmore in op 340 km/u, omdat dat de snelheid is die de banden aankunnen. Mocht je harder willen rijden, dan moet je even met Michelin bellen voor een setje speciale banden. Die fabrikant levert namelijk steevast de banden voor snelheidsrecordpogingen, bijvoorbeeld voor die van Bugatti en Koenigsegg. Wheelsandmore weet vast een leuk setje velgen te vinden voor het nieuwe rubber.
De tuner zorgt dat de V8 een frisse neus haalt met nieuwe luchtinlaten, meer lucht naar binnen perst door opgewaardeerde turbo’s en de gassen daarna weer kwijt kan door een aangepast uitlaatlijn van Capristo. Leuk voor de Duitsers: de Audi RS 6 met 1.010 pk is gekeurd en krijgt het in Duitsland zeer belangrijke TÜV-certificaat. Voor hier minder interessant, maar het is leuk om te weten dat de boel degelijk in elkaar zit. De upgrade kost 49.900 euro, inclusief montage van alle onderdelen.
Voor 10.000 euro minder verhoogt de tuner het vermogen naar 965 pk. Is 786 pk genoeg, dan mag je 14.900 euro aftikken. Krijg je thuis echt maar 2.499 euro voor elkaar onderhandeld, dan is er een upgrade naar 710 pk. De 22-inch velgen op de foto’s kosten 7.499 euro per set en de kleur mag je zelf kiezen. Liefhebbers kunnen nog gaan voor nieuwe dempers van KW voor 5.199 euro of een simpel setje velgen voor 899 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Ligt het aan mij of is die gewoon een afschuwelijk lelijke auto?
Waarom zou je 22” velgen doen onder een auto met 1000+ pk logisch dat de banden klappen bij een hoge snelheid de banden zijn even dun als elastiek dit artikel is niet gemaakt door een tuner zo te zien