
Alles is relatief. Drie ton voor een huis in het centrum van Amsterdam, dat is niet duur. Hetzelfde bedrag voor een appartement in Tytsjerksteradiel, dat is misschien wat fors. En drie ton voor een Audi, dat is dan weer een koopje. Nou, afhankelijk van hoe je het bekijkt. De Nederlandse prijs van de RS 6 GT is nu bekend, en het had relatief gezien een stuk erger kunnen zijn. Plus je kunt wat korting regelen.
Als je hiervoor een iets exclusievere versie van de Audi RS 6 wilde hebben, ging je naar tuner Abt voor een RS 6-R of een RS 6 Johann Abt. Hiervoor was je respectievelijk 317.000 of 367.732 euro kwijt. De exclusieve Audi RS 6 GT is in verhouding dan een koopje, want het merk wil graag 292.582 euro zien voor een witte GT met rode strepen.
De prijs van de Audi RS 6 GT is daarmee zo’n 70.000 euro hoger dan de normale versie met 600 pk. De Audi RS 6 Performance met 630 pk kost je 60.000 euro minder dan de GT. Het vermogen van de GT is trouwens hetzelfde als de Performance en alle versies hebben een 4,0-liter V8-motor. Een technisch verschil is dat de GT standaard op een schroefset staat, en niet op luchtvering of adaptieve dempers.
Zo verlaag je de Nederlandse prijs van de Audi RS 6 GT
De 292.582 euro is ook de adviesprijs die Audi toont op de website, maar je kunt jezelf een leuke korting gunnen. Door in de configurator de kleur Nardogrijs aan te tikken, krijg je al bijna 500 euro korting, maar door ook nog eens de Heritage-wrap te verwijderen, hou je nog eens 4.830 euro in je zak. De nieuwe prijs voor de Audi RS 6 GT is dan ineens 287.257 euro. Wie het kleine niet eert…
De Audi RS 6 GT in het Nardogrijs met en zonder wrap | Foto: © Audi
Het is wel heel flauw om zo’n exclusief model zonder zijn kenmerkende striping te kopen en dan ook nog eens in het Nardogrijs, wat inmiddels meer een Skoda-kleur is. Aan de andere kant zie je bij Porsches dat vroeger iedereen een zonnedak bestelde en dat de exemplaren zonder nu extra begeerlijk zijn. Wie weet is het ook nog eens een investering in de restwaarde om een kale Audi RS 6 GT te bestellen.
Waar betaal je voor?
Zonder het prijzige stickervelletje, krijg je nog steeds de koolstofvezel motorkap en de voorschermen uit hetzelfde materiaal. De bodykit rondom is anders, deze velgen zitten alleen op de GT en je krijgt een dikke achtervleugel. Ook heeft deze GT geen dakdragers, wat hem ook uniek maakt. Ook de binnenkant is leuk aangekleed met koolstofvezel kuipstoelen en veel rode stiksels.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

De Audi RS 6 Performance ontmoet de gekste stationwagens van de VS

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Ken je Round Up 5 uit 1989 nog? Dit maakt het spel bijzonder

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?
