Komt ie wel, of komt ie niet? Het is natuurlijk een koud kunstje voor de Audi-ingenieurs om de krachtcentrale uit de nieuwbakken TT-RS in de A3 te lepelen. En zo denken ze daar bij Audi naar het schijnt ook over, maar ja, hij mag natuurlijk niet te snel worden.
 
Bij Audi produceren ze namelijk ook nog de R8, je weet wel, die sportwagen die nu ook met V10-motor te bestellen is. En ze realiseren zich terdege dat het image van een R8-bestuurder wat deukjes oploopt als je met je hatch voorbij komt stuiven. Dus de vijfcilinder wordt enigszins geknepen. Met de TT-RS hebben ze daar blijkbaar vrede mee, aangezien ie net zo snel accelereert naar de honderd als de R8 met V8.
 
In de TT-RS levert de krachtbron 340 pk en 450 Nm aan koppel. Met dit aggregaat voorin de RS3 zou je het in theorie de Focus RS aardig moeilijk kunnen maken. Sterker nog, aangezien Audi de krachten over alle vier de wielen verdeelt, ziet de Focus RS -zeker bij accelereren vanuit stilstand- louter de bilpartij van de RS3. Maar goed, daarvoor moet Audi eerst nog even de knoop doorhakken. Wij stemmen voor.

Reacties

Meer van TopGear