
Hoppa! Na de Audi RS 3 Limousine lepelt Audi opnieuw de deugdelijke vijfcilinder in de favoriete carrosserievorm van Nederland. Het resultaat is de vernieuwde Audi RS 3 Sportback: de snelst accelererende hatchback die je bij de dealer kunt kopen. Tuningsdingetjes niet meegerekend dus.
Het verschil tussen de Limousine en de Sportback op het kontje na? Noppes. Nada. Ook de Audi RS3 Sportback heeft 400 pk rond en 480 Nm koppel. Alsof dat niet genoeg was, trouwens. Daarmee schiet hij in 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Dat is net zo snel als een BMW M4.
En de topsnelheid van de Audi RS 3 Sportback dan?
De topsnelheid is 250 km/u en voor Autobahn-fijnproevers verhoogt Audi de top naar 280 km/u. De zeventrapsautomaat met dubbele koppeling brengt het vermogen naar de weg via permanente vierwielaandrijving. Verstelbare kleppen in de uitlaat zorgen ervoor dat je buren je niet haten als in laat thuis komt. De velgen zijn 19 inch en de remschijven op de vooras hebben een diameter van 370 millimeter en achterop 310 millimeter. Voor een extra zakje geld schroeft Audi keramische schijven op je Audi RS 3 Sportback.
De voorverkoop begint in het voorjaar en in augustus kun je instappen. De Audi RS 3 Limousine komt op hetzelfde tijdstip.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Audi RS 3 Sportback is de snelste hatchback ter wereld”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit zou best eens de goedkoopte Audi RS 3 van Nederland kunnen zijn – als je het durft

Is 139 kilometer op een volle accu voldoende voor dagelijks gebruik?

Dit is de PHEV met de grootste elektrische actieradius van Nederland

Audi vertelt trots over hoe makkelijk je kunt driften met de vernieuwde RS 3

Audi pakt Nürburgring-record af van BMW met de vernieuwde RS 3

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

En de prijzen in Nederland zijn………
Nou èn? Het blijft een Audi…