
We weten niet hoe jullie erover denken, maar volgens ons horen er enkele tientallen extra pk’s in het spel te zijn wanneer Audi de aanduiding ‘Plus’ achter een RS-model zet. De vorige RS6 Plus bijvoorbeeld kreeg een bonus van 30 stuks. De nieuwste ultieme RS6 heeft echter gewoon de standaard 580 pk. Flauw hoor, daar komen we ons bed niet meer voor uit.
Wat is er dan wel bijzonder aan deze RS6 Plus? Nou, de begrenzer is eraf, waardoor de topsnelheid is gestegen tot 303 km/u. Dat is natuurlijk wel geinig. Ook wordt hij maar in een oplage van 500 stuks gemaakt en krijgt hij een mooi plakkaatje op het dashboard om je daaraan te herinneren. Verder wordt de auto voorzien van een extrabijzonder sportonderstel en 20 inch velgen, en zul je schrikken van de hoeveelheid koolstofvezel wanneer je de motorkap opendoet.
Tot slot kun je nog kiezen uit twee verschillende versies: de Sport en de Audi Exclusive. Sport houdt in dat je dashboard deels met leer bekleed wordt en je echte RS6-vloermatten krijgt. Bij de Audi Exclusive-variant mag je een raar kleurtje bedenken voor zowel de buiten- als de binnenkant van je RS6. De prijzen (exclusief belastingen) bedragen 3.250 euro voor de Sport en 8.310 euro voor de Exclusive. En dan heb je dus niet eens 600+ pk…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)
