
We weten niet hoe jullie erover denken, maar volgens ons horen er enkele tientallen extra pk’s in het spel te zijn wanneer Audi de aanduiding ‘Plus’ achter een RS-model zet. De vorige RS6 Plus bijvoorbeeld kreeg een bonus van 30 stuks. De nieuwste ultieme RS6 heeft echter gewoon de standaard 580 pk. Flauw hoor, daar komen we ons bed niet meer voor uit.
Wat is er dan wel bijzonder aan deze RS6 Plus? Nou, de begrenzer is eraf, waardoor de topsnelheid is gestegen tot 303 km/u. Dat is natuurlijk wel geinig. Ook wordt hij maar in een oplage van 500 stuks gemaakt en krijgt hij een mooi plakkaatje op het dashboard om je daaraan te herinneren. Verder wordt de auto voorzien van een extrabijzonder sportonderstel en 20 inch velgen, en zul je schrikken van de hoeveelheid koolstofvezel wanneer je de motorkap opendoet.
Tot slot kun je nog kiezen uit twee verschillende versies: de Sport en de Audi Exclusive. Sport houdt in dat je dashboard deels met leer bekleed wordt en je echte RS6-vloermatten krijgt. Bij de Audi Exclusive-variant mag je een raar kleurtje bedenken voor zowel de buiten- als de binnenkant van je RS6. De prijzen (exclusief belastingen) bedragen 3.250 euro voor de Sport en 8.310 euro voor de Exclusive. En dan heb je dus niet eens 600+ pk…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Alleen vandaag: 1 jaar TopGear Jaarspecials met 40% korting

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Je kunt nu ook pop-ups met reclames krijgen op jouw navigatiescherm

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Reacties