
We weten niet hoe jullie erover denken, maar volgens ons horen er enkele tientallen extra pk’s in het spel te zijn wanneer Audi de aanduiding ‘Plus’ achter een RS-model zet. De vorige RS6 Plus bijvoorbeeld kreeg een bonus van 30 stuks. De nieuwste ultieme RS6 heeft echter gewoon de standaard 580 pk. Flauw hoor, daar komen we ons bed niet meer voor uit.
Wat is er dan wel bijzonder aan deze RS6 Plus? Nou, de begrenzer is eraf, waardoor de topsnelheid is gestegen tot 303 km/u. Dat is natuurlijk wel geinig. Ook wordt hij maar in een oplage van 500 stuks gemaakt en krijgt hij een mooi plakkaatje op het dashboard om je daaraan te herinneren. Verder wordt de auto voorzien van een extrabijzonder sportonderstel en 20 inch velgen, en zul je schrikken van de hoeveelheid koolstofvezel wanneer je de motorkap opendoet.
Tot slot kun je nog kiezen uit twee verschillende versies: de Sport en de Audi Exclusive. Sport houdt in dat je dashboard deels met leer bekleed wordt en je echte RS6-vloermatten krijgt. Bij de Audi Exclusive-variant mag je een raar kleurtje bedenken voor zowel de buiten- als de binnenkant van je RS6. De prijzen (exclusief belastingen) bedragen 3.250 euro voor de Sport en 8.310 euro voor de Exclusive. En dan heb je dus niet eens 600+ pk…
Meer van TopGear


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
