
Wie in de markt is voor auto’s als de BMW M5 of de door AMG behandelde Mercedes E63, die weet precies wat hij koopt, en vooral ook waarom. Inderdaad, het draait allemaal om pk’s. Dat moet Audi zich ook hebben gerealiseerd, en het verklaart wellicht het gerucht dat de nieuwe Audi RS een 5,2 liter V10 met 579 pk onder de motorkap zou krijgen.
Als die roddel inderdaad op waarheid berust, dan hebben niet alleen de M5 en de E63 AMG ruimschoots het nakijken. Ook Audi’s eigen R8 en de Gallardo van stalgenoot Lamborghini zouden enigszins in de verdrukking komen. We horen het je denken: zoveel vermogen voor een zakelijk verantwoorde sedan? Het lijkt ons ook wat overdreven. Maar aan de andere kant: waarom niet?
Om aan die 579 pk te komen, zou Audi de 5,2 liter V10 van de huidige S6 willen nemen, om daar vervolgens niet één, maar twee turbo’s op te schroeven. En dan vangen we ook nog geluiden op dat Audi een ‘Plus’ versie onder de hoge hoed zou hebben, met ongeveer 630 pk. Natuurlijk allemaal gecombineerd met quattro vierwielaandrijving, en waarschijnlijk ook een zestraps DSG transmissie.
Voordat je als eigenaar van een M5 ’s nachts badend in het zweet wakker word, kunnen we je nog even geruststellen door te melden dat het voorlopig niet meer dan geruchten zijn. Officieel zwijgt Audi in alle talen over de plannen voor de RS6. De Duitsers willen zelfs niet bevestigen dat er überhaupt een RS6 komt. Maar als die komt, dan lijkt het logisch dat deze dezelfde motor krijgt als de S6, net zoals het logisch is dat de RS6 meer pk’s moet hebben. Helaas moet je het voorlopig doen met foto’s van die armzalige S6.
Meer van TopGear


De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?
